ALMS / USCR – DeltaWing Coupé toczy się

Zamknięta wersja słynnego DeltaWinga przeszła pomyślnie dwa dni testów na torze Roebling Road Raceway. Jego debiut zaplanowano na 21 września w Austin w Teksasie.

opublikowany 05/09/2013 à 09:16

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

ALMS / USCR – DeltaWing Coupé toczy się

Bez wątpienia będzie to jedna z atrakcji przedostatniej rundy Amerykanki Le Mans Seria, 21 września na torze Circuit of the Americas (Austin). Po ostatnim występie w wersji otwartej, który 11 sierpnia na Road America wykazał się dużym przekonaniem, DeltaWing powróci, ale w trybie Coupe. A to po to, by w przyszłym roku spełnić wymogi USCR (mistrzostwa powstałe w wyniku połączenia ALMS i Grand-Am). Przypominamy, że samochód ten będzie dostępny w trzech egzemplarzach i będzie oferowany do sprzedaży zainteresowanym zespołom.

Wczoraj i we wtorek na torze Roebling Road Raceway położonym niedaleko Bloomingdale (Georgia, USA) samochód wziął udział w swojej pierwszej sesji testowej. „Nowy system montażu silnika ma na celu lepsze chłodzenie, zapewniając jednocześnie łatwiejszy dostęp do układu wydechowego i turbosprężarek, wyjaśnia Simon Marshall, który stoi za przemianą samochodu. Dodaliśmy także wlot powietrza na dachu, który poprawia chłodzenie o 50%, oraz zamontowaliśmy większy układ chłodzenia oleju. I wszystko działa, to nie ulega wątpliwości. Przednia szyba, drzwi i wszystkie nowe elementy zapewniły wszelkie gwarancje, jakie miały zapewniać. To był płodny dzień. »

Samochód zaprojektowany przez Elan Motorsports powierzono przy tej okazji Brytyjce Katherine Legge, która po przyzwyczajeniu się do dachu podzieliła się dobrymi wrażeniami. „Wszystko poszło znakomicie, ona przyznaje. Chłopaki włożyli dużo pracy, aby wszystko działało i muszę przyznać, że spisali się naprawdę dobrze. Są pewne różnice w porównaniu z wersją Spyder, ale wygląda naprawdę fajnie. Wizja jest nieco inna w tym zamkniętym kokpicie, ale szybko się do tego przyzwyczajasz. Andy (Meyrick, jego kolega z drużyny. Przypis redaktora) i ja Musimy znaleźć najszybszy sposób na zmianę kierowców. »

Jeśli chodzi o doktora Dona Panoza, kierownika projektu, chwali on fakt, że „Coupe oferuje więcej miejsca w komorze silnika, co najwyraźniej pomogło rozwiązać nasze problemy z przegrzaniem. Samochód wydaje się równie łatwy w prowadzeniu jak wersja spyder. Nie możemy się doczekać, aż zobaczymy ją w zawodach. » Zostało już tylko dwa tygodnie oczekiwania...

0 Zobacz komentarze)