Przybycie LM P3 i modyfikacja kwalifikacji w IMSA w 2021 roku

State of the Sport IMSA potwierdziło pojawienie się prototypów LM P3, zmianę formatu kwalifikacji i kilka innych nowości w roku 2021.

opublikowany 10/09/2020 à 08:34

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Przybycie LM P3 i modyfikacja kwalifikacji w IMSA w 2021 roku

Tradycyjna konferencja State of the Sport, główna konferencja zwykle ujawniająca przyszły rozwój głównych amerykańskich serii wyścigów wytrzymałościowych, wprowadzi do mistrzostw kilka nowych funkcji IMSA na kampanię 2021.

Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na pojawienie się kategorii LM P3. Prototypy zostaną dopuszczone do sześciu wyścigów w nadchodzącym sezonie i wzmocnią pole, na które składają się już DPi, LM P2, GTLM i GTD.

Samochody nowej generacji, które pojawią się w latach 2021–2022, oczywiście pojawią się na rynku później, podobnie jak poprzednie, zaktualizowane modele. Należy pamiętać, że kategoryzacja załóg podlega ocenie, jedna z pilotem Am Bronze i pilotem Pro z klasą srebrną lub złotą.

Inną opcją byłby kierowca Am Bronze lub Silver w wieku poniżej 25 lat w sezonie 2021, a także kierowca Pro Gold lub Silver w wieku powyżej 25 lat w dniu pierwszego spotkania mistrzostw 2021. Kierowcy Platinum są zabronione w LM P3.

W LM P2 kierowca brązowy będzie nadal obowiązkowy w załodze, ale teraz można go powiązać z maksymalnie jednym kierowcą platynowym.

Zmieniono system kwalifikacji i punktów

Regulamin sportowy IMSA również zostanie poddany przeglądowi i poprawiony, ponieważ format kwalifikacji zostanie zmodyfikowany dla LM P2, LM P3 i GTD. Sesja zostanie podzielona na dwie części, jedną dla każdego kierowcy, przy czym pierwsza zostanie powierzona kierowcy Am z nowymi oponami, który określi pozycję wyjściową samochodu.

Po zmianie kierowcy i opon drugi członek załogi wykona swoją część kwalifikacyjną, aby zdobyć punkty mistrzowskie, ponieważ system punktowania zostanie zmieniony w 2021 r. i będzie również nagradzał kwalifikacje.

Rzeczywiście, ta faza przyniesie teraz punkty do rankingu w 2021 r., gdzie autorowi najlepszego czasu przyznanych zostanie 35 jednostek, a za drugie miejsce – 32… aż do 30. pozycji. Zmianie ulegną także punkty na koniec wyścigów, gdyż zwycięzca zbierze teraz 350 punktów (dziesięć razy więcej niż w tym sezonie), 320 za drugą… aż do 30. pozycji.

State of Sport ujawniło także pierwszy tymczasowy kalendarz, który możecie zobaczyć poniżej:

 

 

0 Zobacz komentarze)