BMW ujawnia nowe szczegóły dotyczące silnika V8 swojego LMDh

Miesiąc po prezentacji swojego LMDh BMW podało nowe szczegóły dotyczące silnika V8, który będzie napędzał jego prototyp.

opublikowany 14/07/2022 à 18:05

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

BMW ujawnia nowe szczegóły dotyczące silnika V8 swojego LMDh

BMW ujawniło szczegóły swojego LMDh V8. © BMW Motorsport

Kiedy 8 czerwca zaprezentowano BMW M Hybrid V6, wiedzieliśmy, jaką drogę wybrał niemiecki producent w sprawie swojego silnika, nie znając jego specyfiki. Nieco ponad miesiąc po prezentacji swojego LMDh monachijska firma podała nowe szczegóły dotyczące hybrydowego V8 swojego prototypu.

Chociaż oficjalny test jeszcze się nie odbył, BMW mogło już pod koniec czerwca uruchomić swój hybrydowy silnik V8 w samochodzie testowym. Oczekiwany w IMSA od 24-godzinnego wyścigu Daytona 2023 (26–29 stycznia), BMW M Hybrid V8 będzie napędzane ośmiocylindrowym silnikiem turbo o nazwie P66/3 i wyposażonym w układ hybrydowy generującym 640 koni mechanicznych i 650 Nm momentu obrotowego.

V8 inspirowany BMW M4 DTM

Układ napędowy BMW M Hybrid V8 oparty jest na silniku M4 DTM startował w mistrzostwach Niemiec w touringu w 2017 i 2018 roku (P66/1). „ W dwóch fazach przebudowy poddano go szeroko zakrojonym modyfikacjom, aby spełnić rygorystyczne wymagania hybrydowego układu napędowego LMDh, wskazuje producenta śmigła. Silnik M4 DTM miał tę zaletę, że mógł być stosowany w podwoziu skorupowym bez dodatkowej ramy pomocniczej, a także był tym, który najlepiej spełniał wymogi regulacyjne po konwersji na silnik hybrydowy z turbodoładowaniem.. "

« Na etapie oceny przyjrzeliśmy się także czterocylindrowemu silnikowi turbo P48 w BMW M4 DTM i ośmiocylindrowemu silnikowi turbo P63 w BMW M8 GTE, ale potencjalne problemy z trwałością P48 i duża masa P63 okazały się głównymi ograniczenia, podkreśla Ulrich Schulz, szef konstrukcji silnika, omawiając wybór P66/3 do BMW M Hybrid V8. Fakt, że mogliśmy wykorzystać istniejące materiały, takie jak stal i aluminium, zaczerpnięty z doświadczenia BMW w Formuła 1, zarówno dla podstawy silnika, jak i poszczególnych elementów, takich jak wały napędowe, obudowy i drobne części, jest ogromną zaletą. Pozwoliło nam to zaoszczędzić czas i mnóstwo pieniędzy, a co za tym idzie, działać wydajnie i ekologicznie.. "

BMW będzie mogło uzyskać pierwsze informacje zwrotne na temat osiągów P66/3 na torze podczas testu BMW M Hybrid V8 w Varano de Malegari (Włochy) pod koniec lipca. Przypominamy, że w przygotowaniu będą dwa egzemplarze IMSA od przyszłego sezonu za pośrednictwem Team RLL (Rahal Letterman Lanigan Racing) w nowej kategorii GTP.

CZYTAJ TAKŻE > Ujawniono BMW M Hybrid V8

Karta techniczna P66/3 BMW M Hybrid V8

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz