BMW w poszukiwaniu potencjału swojego LMDh

BMW jest jedynym producentem, który nie ustanowił najlepszego czasu podczas testów w Daytona, ale producent śmigieł wierzy w potencjał swojego LMDh.

opublikowany 28/01/2023 à 17:22

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

BMW w poszukiwaniu potencjału swojego LMDh

BMW wciąż szuka potencjału swojego LMDh (Zdjęcie: © 2023 Jake Galstad)

Idąc dalej w ukryciu, czy BMW M Hybrid V8 może zaskoczyć wszystkich podczas 24-godzinnego wyścigu w Daytona? Podczas gdy pozostali trzej producenci (Acura, Cadillac, Porsche) każdy z nich zdobył co najmniej jedną sesję swobodnego treningu z dziesięciu oferowanych od początku Roar, nie jest tak w przypadku firmy zajmującej się śmigłami, która czasami wydawała się daleka od swoich rywali. 

« Mamy trochę kłopotów, ale nie martwimy się zbytnio, mówi Colton Herta, który w wyścigu pojedzie modelem nr 24, a następnie 25. Dopóki samochód się nie zepsuje, jest to problem, nad którym możemy popracować i w którym my, kierowcy, możemy pomóc. Oczywiste jest, że brakuje nam podstawowego rytmu, ale spóźniliśmy się z harmonogramem, więc z tego punktu widzenia jest to normalne. Musimy po prostu pracować dwa razy ciężej, aby nadrobić zaległości. »

Wydaje się zatem, że podczas testów obydwóm niemieckim prototypom oszczędzono poważnych problemów. „ Jak dotąd mieliśmy tylko drobne problemy, nic, co mogłoby położyć kres naszemu wyścigowi », potwierdza Herta. Jest to ważny fakt, ponieważ niezawodność będzie w centrum uwagi wszystkich na Florydzie. Dla niektórych, zwłaszcza w Acura, jest to nawet źródłem niepokoju. 

Przez 24 godziny japoński producent bez pewności prosił swoje dwa samochody o zajęcie pole position, aby zademonstrować swoje tempo. To, co Tom Blomqvist osiągnął doskonale dla Meyer Shank Racing. Jeśli chodzi o wyścig, to będzie inna historia. Daytona to maraton, a nie sprint. „ Mamy świadomość, że jesteśmy na granicy niezawodności », przyznaje nawet Simona Pagenauda, kolega z drużyny Blomqvista w MSR.

Podobnie jak segment premium Hondy, BMW nie przeszło testu wytrzymałościowego, a próbę przerwały po kilku godzinach problemy techniczne. Pod koniec 2022 roku, podczas przedsezonowych testów w Daytona, monachijska firma goniła za czasem i na tor międzynarodowy przyjechała jedynie swoim sprawnym samochodem testowym, wykonując na tym samym torze test próbny swojej pierwszej wersji wyścigu, a następnie przeprowadzając testy wypalenie drugiego w Austin tydzień później. Młodość programu w porównaniu z innymi wyjaśnia ten brak rytmu.

BMW stawia na rozwój

« Jesteśmy skupieni na naszym rozwoju, wyjaśnia Andreas Roos, dyrektor ds. sportów motorowych w BMW firmie AUTOtygodniowo. Nie wszystko poszło tak, jak chcieliśmy, ale skorzystaliśmy z bezpłatnej praktyki, aby przejrzeć punkty, które znalazły się na naszej liście. Udało nam się wiele sprawdzić, ale wciąż pozostała nam pewna liczba. Nie wszyscy są obecni na 100%, ale biorąc pod uwagę napięty harmonogram, z którym musieliśmy się zmierzyć, aby 18 miesięcy temu grać od czystego konta, mam ogromny szacunek do naszego zespołu, który umożliwił nam to. Jest jeszcze wiele do zrobienia. Wiemy, że nadal ma potencjał w samochodzie, wciąż musimy go znaleźć. » 

« Nie mieliśmy tyle czasu, ile chcieliśmy, ponieważ decyzję o zaangażowaniu podjęliśmy dość późno. Nasz harmonogram był jeszcze bardziej skomplikowany, ale inni producenci borykają się z tymi samymi problemami co my. Posiadanie takiego samochodu w 18 miesięcy to prawdziwe wyzwanie. »

Czekając na osiągi, BMW w najbliższy weekend spróbuje zaskoczyć swoich przeciwników w obszarze niezawodności. „ Nie wygrywasz 24-godzinnego wyścigu dlatego, że jesteś szybki przez pierwszą godzinę lub dwie, wyjaśnia Roos. Musisz przetrwać, musisz być niezawodny, musisz dotrzeć do mety w ostatniej chwili. Odpukaj, bo jak na razie nasze samochody spisują się tu dobrze. Podczas testów mieliśmy kilka problemów, ale nie były one poważne. »

Dobry znak dla wyścigu? Zwycięzcami niedzielnego wieczoru zostaną prawdopodobnie ci, którzy najmniej czasu spędzą na rozwiązywaniu problemów.

PRZECZYTAJ TAKŻE > Colton Herta: „Byłoby wspaniale wystartować w Le Mans z BMW”

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz