Brabham i Sharp startują

David Brabham i Scott Sharp wygrali w niedzielę wyścig Mosport, co było ich drugim zwycięstwem z rzędu, przed Gilem de Ferranem i Simonem Pagenaudem. Obaj mężczyźni są dobrze przygotowani do wyścigu o tytuł.

opublikowany 31/08/2009 à 10:50

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Brabham i Sharp startują

Ósma runda sezonu, runda Mosportu, była decydująca dla wielu drużyn, zanim przyjechali najważniejsi sezonu.Wytrzymałość, Audi i Peugeotpodczas następnego wyścigu w Petit Le Mans. Scott Sharp startuje zatem z pole position za kierownicą Acury ARX-02a nr 9 z pozycji faworyta. Jednak Gil de Ferran szybko pokonał Szkota i ponownie włączył Acurę nr 66 do wyścigu po zwycięstwo. Po czterech kolejnych sukcesach Ferran Motorsport musiał zadowolić się drugim miejscem w Elkhart Lake, co było złym posunięciem w walce o tytuł mistrza ALMS w LM P1. Dlatego Brazylijczyk, który pod koniec roku wycofa się z torów, z taką ambicją, prowadzi już na początku wyścigu.

W GT2 początek wyścigu jest na korzyść kierowców BMW, którzy zajmują pierwszy i czwarty rząd, flankując dwie Corvette C6.R. Wręcz przeciwnie, Jaime Melo, który zaczynał na ostatniej pozycji, rozpoczyna długi powrót. W LM P1 obydwie Acury były zagrożone przez Lolę AER, która nawet zdołała objąć prowadzenie pokonując Gila de Ferrana, jednak Brazylijczykowi udało się odzyskać prowadzenie. Na nieszczęście dla kierowcy Acury nr 66 nieporozumienie w boksach spowodowało, że stracił kontrolę nad wyścigiem i cenne sekundy. Acura nr 9 firmy Scott Sharp po walce z innymi prototypami objęła prowadzenie.

BMW nie odniosło takiego sukcesu w wyścigu, jak w kwalifikacjach i musiały przedwcześnie zjechać do boksów, pozostawiając kontrolę nad wyścigiem Corvetcie Olivera Gavina, natomiast kosztem imponującego powrotu Jaime Melo zajął drugie miejsce wiersz.

Wjazd samochodu bezpieczeństwa po zjechaniu z toru Chrisa Dysona (Lola B09 86 Mazda nr 16 LM P2) nastąpił na krótko przed połową toru, co umożliwiło wielu załogom zmianę kierowców. Dla Ferran Motorsport, Simona Pagenauda przejął kierownicę, aby ukończyć wyścig, nawet jeśli problemy ze skrzynią biegów zmusiły Francuza do regularnego powrotu do pit boxu. Dla Acury nr 66 zwycięstwo wydawało się niemożliwe.

W LM P2 Acura ARX-01b i Lola B09 868 Mazda nr 20 idą łeb w łeb, podczas gdy w GT2 Ferrari Risi Competizione objął prowadzenie po starcie z końca stawki. Corvette nie powiedziały jednak ostatniego słowa, a na prowadzenie wróciło Oliver Beretta. W LM P1, przy bardzo dobrym tempie, Simonowi Pagenaudowi udaje się dołączyć do Acury Davida Brabhama, ale problemy ze skrzynią biegów zmuszają go do ponownego powrotu na stanowisko, widząc, że cały jego wysiłek został zmarnowany przez problemy mechaniczne.

Ostatnia fala tankowania pozwala w GT2 zobaczyć styczeń Magnussen odzyskać kontrolę nad wyścigiem, a w LM P1 potwierdzenie kształtującego się podium. Pozbawiony problemów mechanicznych David Brabham utrzymuje wygodne prowadzenie, natomiast Simon Pagenaud udaje się utrzymać drugie miejsce, co ogranicza straty. Po 2 godzinach i 45 wyścigach David Brabham pozwolił drużynie Acura z Boss Highcroft Racing odnieść drugie zwycięstwo z rzędu i zająć pozycję faworyta do tytułu. Do liderów tracą jednak tylko 17 jednostek Simon Pagenaud i Gil de Ferran, którzy w przypadku porażki rywali mogą liczyć na zwycięstwo.

W LM P2 zwycięstwo Luisa Diaza i Adriana Fernandeza w Acura ARX-01b pozwala im zapewnić sobie tytuł mistrza w tej kategorii na dwa wyścigi przed końcem w Petit Le Mans i Laguna Seca. W GT2 ostatecznie pierwsze miejsce zajęła Corvette Jana Magnussena i Johnny'ego O'Connella, przed Risi Competizione Ferrari Jaime'a Melo i Pierre'a Kaffera.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz