Brabham i Sharp odzyskują kontrolę

Simonowi Pagenaudowi i Gilowi ​​de Ferranowi nie udało się odnieść piątego z rzędu zwycięstwa w American Le Mans Series, a David Brabham i Scott Sharp odnieśli drugi sukces w sezonie. Umacniają prowadzenie na czele klasyfikacji generalnej.

opublikowany 17/08/2009 à 11:05

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Brabham i Sharp odzyskują kontrolę

Simona Pagenaudastartujący z pole position miał wystarczające atuty, aby zapewnić de Ferran Motorsport piąte zwycięstwo z rzędu. Jednak w przeciwieństwie do zeszłotygodniowego wyścigu w środkowym Ohio Poitevin nie mógł wystartować w pierwszej połowie wyścigu z powodu różnych neutralizacji. Po ośmiu okrążeniach toru Porsche GT3 Cup (Challenge GT) popełnił błąd i wyciągnął żółtą flagę. Następnie Simon Pagenaud wrócił do boksów, a Gil de Ferran zdecydował się na niecodzienną strategię. W ten sposób po ponownym uruchomieniu Scott Sharp przejął kontrolę nad wyścigiem.

Utknąwszy w korku, Simon Pagenaud kontynuował wyprzedzanie, aby wrócić na czoło wyścigu. Ze swojej strony Scott Sharp w drugiej Acura ARX-02a stara się odrywać okrążenie za okrążeniem, aby w jak najlepszych warunkach przekazać pałeczkę Davidowi Brabhamowi. Ale nowa neutralizacja, tuż przed połową, pokrzyżowała jego plany. Tak więc po ponownym uruchomieniu, gdy kierowcy obu Acur przekazali pałeczkę, David Brabham prowadził Gila de Ferrana zaledwie z kilkusekundowym wyprzedzeniem.

W GT2 debaty wyraźnie obróciły się na korzyść dwóch BMW E92 M3, które szybko objęły prowadzenie. Obie neutralizacje były dla nich korzystne, a tempo, jakie wykazywali Niemcy, pozwala myśleć o zwycięstwie. Z tyłu rozpoczyna się walka o zdobycie miejsc honorowych pomiędzy Corvette C6.Rs a Porsche 911 GT3 RSR firmy Bermeister/Long.

Następnie następuje nowa neutralizacja po zderzeniu Lola-Mazdy nr 16 (LMP2) firmy Dyson/Smith i Panoz Esperante firmy Farnbacher/James. Oba samochody wycofają się z wyścigu, a pozostałe na torze dostosują swoją strategię. Dwaj czołowi Acury wrócili do boksów, a Brabham wyłonił się przed Ferranem. Zwycięstwo wydaje się obiecane samochodowi z numerem 9, chyba że Brazylijczyk na bieżąco dogoni Australijczyka.

Pomimo kilku prób Gila de Ferrana i minimalnej przewagi do końca, David Brabham jako zwycięzca przekroczył linię mety. Dało to Acura nr 9 drużyny Boss Highcroft Raing drugi sukces w sezonie i przerwało serię zwycięstw Gila de Ferrana i Simona Pagenauda. Wynik ten pozwala także australijsko-amerykańskiemu duetowi objąć prowadzenie w mistrzostwach.

Trzecia w klasyfikacji generalnej Acura ARX-01b Fernandeza i Diaza pozwoliła Acurze zdobyć hat-tricka, a załodze wygrać wyścig w klasyfikacji LMP2, przed Lolą-Mazdą Leitzingera i Franchittiego.

Dziewiąte w sumie BMW E92 M3 zwyciężyło w GT2, pozostawiając drugie BMW o jedno okrążenie. Obaj Niemcy wyprzedzają Corvettę C6.R nr 3 Magnussen/O?Connell i Porsche 911 GT3 RSR firmy Bergmeister/Long.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz