Dumas: „Będzie trudno”

Romain Dumas dołączył do Oreca na wyścig Petit Le Mans, aby zespół Var mógł skorzystać z jego amerykańskich doświadczeń. Cévenol wyraża swoje bardzo dobre odczucia za kierownicą prototypu, ale wie, że silna opozycja skomplikuje zadanie Oreca pod względem wyników.

opublikowany 24/09/2009 à 13:56

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Dumas: „Będzie trudno”

Romain, dołączyłeś do Oreca w zeszłą niedzielę, po wyścigu Grand Am, aby postawić pierwsze kroki z Orecą. Jak przeżyłeś ten początek współpracy?
Kiedy przybyłem do Petit, byłem bardzo zmęczony Le Mans, pochodzę z Utah, gdzie brałem udział w wyścigu Grand Am, ale pierwsze testy wypadły dobrze. Pozwoliło mi to odkryć wszystkie możliwe scenariusze. Udało mi się zająć swoje miejsce, aby czuć się komfortowo w samochodzie. Olivier (Panis) i Nicolas (Lapierre) nauczyłem się toru, poznałem samochód. W końcówce próbowaliśmy dokonać pewnych poprawek. A ponieważ nie mogliśmy dużo jeździć, omówiliśmy wiele szczegółów, które zwykle wymagają czasu.

Jak znajdujesz ten samochód w porównaniu z tym, co wiedziałeś?
Byłem mile zaskoczony w kilku punktach. Samochód hamuje bardzo dobrze, co jest bardzo pozytywną rzeczą. To z pewnością LMP1, ale nie przytłacza nas ciężar, który popycha nas podczas hamowania. W deszczu bardzo łatwo się jechało. Uważam również, że samochód jest bardzo zdrowy i bardzo przyjemny w prowadzeniu. Daje pewność zarówno na suchych, tłustych, jak i mokrych torach. W linii prostej na pewno jedzie szybciej niż Porsche RS Spyder, ale to też nie Audi, nie ma takiej mocy.

Jak przebiegała Twoja integracja z zespołem Oreca?
Bardzo dobrze, naprawdę dobrze dogaduję się z Nicolasem i Olivierem! Znałem już Oliviera (Panis), pracowałem już z Jean-Philippe (Pelaprat, inżynier samochodowy) kilka lat temu w Le Mans i mogłem szybko zintegrować się z zespołem. Od pierwszego dnia byliśmy w stanie dobrze pracować, zanim w tym tygodniu zaatakowaliśmy najlepiej, jak to możliwe.

Czy wyznaczyłeś sobie osobisty cel na wyścig?
Chcę walczyć z Acuras. Jeśli zostałem poproszony o przybycie tutaj, to po to, aby osiągnąć ten cel. Mam nadzieję, że będziemy mieli na to odpowiednią prędkość. Jednak dla europejskiego zespołu, który przyjeżdża tu po raz pierwszy, będzie to bardzo trudne. Próbujemy znaleźć odpowiednie ustawienia, podczas gdy oni ścigali się tutaj przez ostatnie dwa lata. Przyjdź i wygraj tutaj, mając naprzeciw siebie LMP1, prawda? Nie powinieneś za dużo marzyć. Celem jest przejechanie jak najlepszego wyścigu, bez popełniania błędów, bez długich postojów, aby uzyskać jak najlepszy wynik. Wszyscy jesteśmy tego świadomi.

Trzy miesiące po Le Mans musisz zachować przedsmak niedokończonych spraw. Jakiej oceny dokonujesz, patrząc wstecz?
Jest tak samo jak po wyścigu. Byłem bardzo sfrustrowany. Jedyne czego mi dzisiaj brakuje Wytrzymałość jest wygranie Le Mans, mimo że jestem jeszcze dość młody. Spa, Nürburgring i Sebring, udało mi się tam wygrać z Porsche, ale w Le Mans, jeśli nie masz samochodu, aby wygrać, prawie nie ma sensu tam jechać. Kilka lat temu zająłem trzecie miejsce z Pescarolo i trudno jest osiągnąć lepszy wynik. Więc jadąc z Audi myślałem, że sobie poradzimy, ale nie wyszło nam to na dobre?

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz