Planowana na rok 2014 fuzja ALMS i Grand-Am jest niecierpliwie wyczekiwana przez fanów wyścigów wytrzymałościowych. Gdyby organizatorzy ogłosili, że kategoria LMP1 nie będzie się kwalifikować, cztery wybrane kategorie zapowiadają szczególnie konkurencyjne wyścigi. Jednakże niektóre tory w USA mogą mieć trudności z przyjęciem tak gęstej listy zgłoszeń, co narzuciłoby dyscyplinę polegającą na organizowaniu oddzielnych wyścigów pomiędzy prototypami i GT. „Po skonfigurowaniu programu mamy ograniczenia dotyczące liczby wpuszczonych samochodów”, wyjaśnił Ed Bennett, prezes Grand-Am, na Speed.com. „To identyczna sytuacja, jak ta, która miała miejsce w zeszłym roku w Lime Rock w zawodach Continental Series. Musieliśmy przejechać jeden wyścig dla GS i drugi dla ST. »
Dyrektor generalny ALMS Scott Atherton zgadza się z dyrektorem Grand-Am. Według niego lepiej byłoby zorganizować kilka odrębnych wyścigów, niż zakazywać niektórych kategorii na kilku torach. „Wszyscy zgodziliśmy się, że będzie to duży problem” – dodał do naszych amerykańskich kolegów. „Ten typ problemu jest łatwiejszy do rozwiązania niż przeciwna skrajność. Nie chciałbym wykluczać dynamiki wyścigu składającego się z wielu kategorii, ponieważ uważam, że jest to coś naprawdę fundamentalnego dla tego, co reprezentujemy w krajobrazie sportów motorowych. Może zaistnieć sytuacja, w której powinniśmy zorganizować wyścig prototypowy lub wyłącznie GT, myślę, że szanse na to są dość duże. Wierzę jednak, że taka sytuacja zdarzy się tylko raz lub dwa razy. »
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)