Na tor Watkins Glen (Nowy Jork) musieliśmy poczekać do szóstego wyścigu sezonu, na którym Wayne Taylor Racing Cadillac DPi-V.R z numerem 10 został pokonany w IMSA Mistrzostwa Samochodów Sportowych.
Najnowocześniejszy prototyp z serii North American nigdy nie będzie w stanie stanąć na czele trzeciej rundy zawodów North American Wytrzymałość Cup, ofiara problemów ze sterowaniem na początku wyścigu, które zmusiły Ricky'ego Taylora do zjazdu do boksów pod koniec pierwszego okrążenia. W wyniku wypadku numer 10 straci siedem okrążeń.
Zwycięstwo zostało ostatecznie rozstrzygnięte na samym końcu wyścigu pomiędzy załogą nr 85 Oreca – JDC-Miller Motorsports of Simpson – Goikhberg – Miller i Cadillac DPI-V.R nr 5 – Action Express Racing de Barbosa – Fittipaldi – Albuquerque.
Podczas ostatniego restartu, nieco ponad 20 minut przed metą, Simpson objął przewagę nad Barbosą i powiększył przewagę, którą ostatecznie zniwelował ruch uliczny. Barbosa w ostatnich dziesięciu minutach zdecydowane wyprzedził, aby w końcu wrócić do sukcesu.
Podium uzupełnia Mazda RT24-P nr 55 zespołu Bomarito – Nunez – Pigot, która dobrze poradziła sobie z powrotem Oliviera Pla, powiązanego z José Gutiérrezem w wyścigu nr 52 Ligier – PR1/Mathiasen Motorsports. Pierwszą piątkę zamyka duet Goossens – van der Zande (Riley/Multimatic nr 90 – VisitFlorida Racing).
Ricky i Jordan Taylor ostatecznie umieścili Cadillaca DPi-VR – WTR nr 10 na szóstej pozycji. Jeśli Ligier DPi-Nissan nr 2 i 22 Tequila Patron ESM błyszczał w kwalifikacjach i na początku wyścigu, oba prototypy były zmuszone do porzucenia, nr 2 z powodu problemu z akceleratorem, n °22 °XNUMX po utracie ciśnienia oleju.
Dominujący od czasu wolnych sesji treningowych, Oreca FLM09 nr 38 – Performance Tech Motorsports de French – O’Ward – Masson logicznie wygrywa kategorię PC.
BMW wraca na szczyt
W GTLM walka po raz kolejny była bardzo zacięta, a BMW powróciło do zwycięstwa w tej kategorii, w której Ford i Corvette wspólnie zwyciężały od 24-godzinnego wyścigu w Daytona (Floryda). M6 nr 25 – Zespół RLL de Auberlen – Sims zwyciężył przed numerem 67 – Chip Ganassi Racing Ford GT z Briscoe – Westbrook i numerem 66 – Chip Ganassi Racing od Hand – Müller.
Oliver Gavin et Tommy Milner placent la première Corvette C7.R n°4 au pied du podium devant les deux Porsche 911 RSR n°912 de Vanthoor – Bruni, victime d’une crevaison en fin de course, et n°911 de Pilet – Werner.
w GTD, Acura NSX GT3 nr 93 – Michael Shank Racing de Legge – Lally wygrywa przed Ferrari 488 GT3 z numerem 63 – Stabilny Corsa firmy Nielsen – Balzan – Cressoni i BMW M6 GT3 nr 96 – Turner Motorsport of Marks – Klingmann.
Znajdź raport z 6-godzinnego wyścigu w Watkins Glen w numerze 2121 AUTOtygodniowo, dostępny jutro wieczorem w wersji cyfrowej, a od tej środy w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)