IMSA – Mazda i Corvette triumfują w Daytona

Daytona 250 pozwoliła Mazdzie potwierdzić swoją obecną dobrą formę, a Corvette odniosła setny sukces za Atlantykiem.

opublikowany 05/07/2020 à 08:32

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

IMSA – Mazda i Corvette triumfują w Daytona

W lipcu 2019 r. Mazda odblokowała licznik zwycięstw w IMSA triumfując w krótkich odstępach czasu podczas wyścigu 6 Hours of the Glen, a następnie w Canadian Tire Motorsport Park, dzięki odpowiednio Tincknell-Bomarito-Pla i Nunez-Jarvisowi.

RT24-P wyraźnie uwielbia siódmy miesiąc roku od ostatniej nocy, kiedy Japończycy strzelili dublet w drugiej rundzie sezonu 250 na Daytona 2020. W niczym nie przeszkadzają gwałtowne burze, które opóźniły start o 40 minut, Jonathan Bomarito i Harry Tincknell jako pierwsi zobaczyli flagę w szachownicę – 10 cali przed siostrzanym samochodem Jarvisa i Nuneza – po przejęciu sterów imprezy na 30 minut przed końcem, po zakończeniu ostatniej salwy zaopatrzenia.

Na koniec bardzo ożywionego wyścigu, na początku z powodu bardzo zróżnicowanego wyboru opon na wciąż mokrym torze, Sébastien Bourdais i Joao Barbosa stanęli na podium w swoim Cadillacu DPi-V.R. firmy JDC-Miller Motorsports.

Mniej szczęścia dla Acura Team Penske, który był świetny na treningach i kwalifikacjach. Zaczynając od pole position, ARX-05 nr 7 Helio Castronevesa-Ricky Taylor padł ofiarą swoich mechaników, a Juan Pablo Montoya-Dane Cameron z numerem 6 zajął miejsce tuż za podium.

© Dzięki uprzejmości IMSA

Ale statystyki do zapamiętania dotyczą GTLM. Podczas swojego trzeciego, drugiego w IMSA, wyścigu C8.R zapewnił Corvette Racing setne zwycięstwo za Atlantykiem. Sukces, na który czekano od Grand Prix Long Beach 100, ponad dwa lata!

Si la n°4 de Oliver Gavin-Tommy Milner est partie depuis la pole position, c’est la n°3 de Jordan Taylor-Antonio García qui a permis à l’écurie yankee de triompher pour la première fois avec une auto mue par un moteur arrière. La bataille a été âpre, puisque les six concurrents de la catégorie ont un temps mené les débats et que l’écart à l’arrivée avec la Porsche n°912 de Laurens Vanthoor-Earl Bamber n’est que de 1 »9.

Na trzecim stopniu podium znajduje się drugie 911 RSR-19, a mianowicie 911 Frédérica Makowieckiego i Nicka Tandy'ego, podczas gdy dwa BMW M8 zajęły 4. i 6. miejsce, kadrując drugą Corvettę.

Wreszcie w GTD AIM Vasser Sullivan monopolizuje pierwsze dwa stopnie podium, a Lexus RC F GT3 nr 14 z Telitz-Hawksworth uplasował się przed numerem 12 na torze Montecalvo-Bell. Za nimi podążają dwie Acury NSX-GT3.

Na mistrzostwach trudno powiedzieć, że są blisko. W DPi Jarvis i Nunez prowadzą w tabeli z 64 punktami, o cztery więcej niż pary Van der Zande-Briscoe, Bomarito-Tincknell i Barbosa-Bourdais, które mają remis. W GTLM Bamber i Vanthoor są na szczycie z 64 jednostkami na zegarze, w porównaniu do 63 jednostek Garcia-Taylor i 60 duetów Krohn-Edwards i Makowicki-Tandy. Wreszcie w GTD Jack Hawksworth jest sam na prowadzeniu z 57 punktami przewagi nad trio Telitz-Lally-Potter, które łącznie zdobyło 54 punkty.

Do zobaczenia 18 lipca na trzeciej rundzie, wyścigu trwającym 2 godziny i 40 minut na torze Sebring Raceway, wciąż na Florydzie.

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz