908 rządzi

Podczas pierwszej sesji treningowej przed weekendowym wyścigiem najlepszy czas dnia ostatecznie uzyskał Stéphane Sarrazin na swoim 908, wyprzedzając dwa Audi R15.

opublikowany 19/03/2009 à 11:39

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

908 rządzi

Pod koniec pierwszego dnia bezpłatnych testów 12-godzinnego wyścigu w Sebring siedział Francuz Stéphane Sarrazin w 908 HDi nr 8, którym dzielił się z Franckiem Montagnym i Sébastienem Bourdais, pojedynczy Peugeot na torze, który ustanowił najlepszy czas 1:44.719. To wciąż o ponad sekundę mniej niż imponujący czas uzyskany wczoraj przez Audi R15 Toma Kristensena w czasie 1:43.595, ale w obronie Francuzki trzeba powiedzieć, że poprzedniej nocy padał deszcz, w wyniku czego , tor zmienił się znacząco, tracąc trochę gumy.

Dwa prototypy Ingolstad również zajmują drugą i trzecią pozycję, jednak różnica między nimi jest wyraźna, ponieważ Kristensen kończy z przewagą 9 dziesiątych nad swoim kolegą z drużyny Mikiem Rokenfellerem, a od czołowego Peugeota dzieli go zaledwie 214 tysięcznych.

Za czwartym i piątym miejscem uplasowała się Acura, borykająca się z niewystarczającą prędkością maksymalną. Rzeczywiście, żadnemu z dwóch ARX-02A nie udało się zejść poniżej 1:46. Zespół De Ferran Motorsports po raz kolejny pokonał Highcroft Racing Simona Pagenauda w przeciwieństwie do Davida Brabhama nie znalazł się jednak na torze.

W LMP2 firma Fernandez Racing w końcu wyjęła z pudełka ARX-01B, ale ostatecznie dojechała do mety ze stratą 3 dziesiątych do bardzo szybkiej Loli-Mazdy nr 16 z Dyson Racing.
Do długo oczekiwanego pojedynku Mazdy i Acury powinien zatem dojść, choć w odróżnieniu od zeszłego roku, odbędzie się on z dala od LMP1.

W kategorii GT1 najlepszy czas uzyskał Jan Magnussen. Nowozelandczyk pod koniec sesji poprawił czas uzyskany rano przez swojego kolegę z drużyny, Antonio Garcię. Tuż za nim, z prędkością dokładnie 162 tysięcznych, podąża C6.R załogi Beretta/Gavin/Fassler.

W GT2 Farnbacher-Loles Racing 911 RSR wyprzedza swojego najbliższego rywala, Flying Lizard nr 45, o prawie osiem dziesiątych. Pierwszy Ferrari, należący do Risi Competizione, jest trzeci, tuż przed drugim F430 zespołu Advanced Engineering i dwoma BMW M3, które stoją po bokach Panoz Esperante z Team PTG. Zauważ, że ani jedno, ani drugie Porsche podczas tej sesji zespół VICI Racing wyjechał na tor.

0 Zobacz komentarze)