DeltaWing w kierunku ALMS z 2013 roku?

Don Panoz, partner projektu DeltaWing i właściciel ALMS, już myśli o przyszłości DeltaWing, rozważając start w swojej dyscyplinie w przyszłym sezonie.

opublikowany 22/05/2012 à 15:59

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

DeltaWing w kierunku ALMS z 2013 roku?

Po wygraniu 56. trybuny 24 godziny Le Mans, Dan Panoz już rozważa przyszłość futurystycznego prototypu podwójnej wieży zegarowej w Sarthe. Partner projektu chciałby wziąć udział w mistrzostwach DeltaWingWytrzymałość który ma elastyczne regulacje pozwalające mu konkurować z LMP1 i LMP2. Według szefa ALMS przepisy wprowadzone przez ACO na potrzeby Mistrzostw Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata wydają się zdecydowanie zbyt skomplikowane, aby pomieścić DeltaWing.

„Jako obrońcy ALMS bardzo chcielibyśmy zobaczyć ten samochód wyścigowy w naszym sporcie i uważamy, że wzbudziłby duże zainteresowanie”, komentuje Dan Panoz. „Rozpoczęliśmy już rozmowy z m.in IMSA w oparciu o przepisy, w których DeltaWing może ścigać się z LMP1 lub LMP2 w ALMS. Sekret tkwi w tym, że należy stworzyć regułę pozwalającą jej konkurować w roli dominacji. Chcemy mieć w sieci różnorodne samochody, nie próbując w żaden sposób zastępować obecnych prototypów. Trudność w zarejestrowaniu go w WEC polega na tym, że samochód nie odpowiada obowiązującym przepisom ACO. W tym celu powinniśmy skorzystać z zaproszenia jako samochodu nowej technologii działającego poza kategoriami, aby dodać inne wydarzenia. »

Odkryj w Przewodniku po 24-godzinnym wyścigu Le Mans w nowym numerze AUTOhebdo, dostępnym już w wersji cyfrowej na iPada, PC i Mac, a od środy w kioskach, specjalny dziesięciostronicowy plik na temat projektu Delta Wing, który zajmie 56. trybuna na podwójnej wieży zegarowej Sarthe.

0 Zobacz komentarze)