Ujawniono kalendarz IMSA 2023

IMSA zaprezentowała swój kalendarz na rok 2023 na marginesie rundy Road America. Zgodnie z zapowiedzią w programie znajdzie się Indianapolis.

opublikowany 06/08/2022 à 10:33

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Ujawniono kalendarz IMSA 2023

Na Road America zaprezentowano kalendarz IMSA na rok 2023 (fot. IMSA)

Przedostatnia runda sezonu 2022IMSARoad America to okazja, aby już pomyśleć o kolejnym roku. Choć tylko VIR (26-28 sierpnia), runda zarezerwowana dla samochodów Grand Touring i Small Le Mans (28 września – 1 października) podczas ostatniego spotkania John Doonan, prezes IMSA, ujawnił program kolejnych mistrzostw Ameryki Północnej w wytrzymałościach. Przypominamy, że ten rocznik będzie oznaczać powrót kategorii GTP i pojawienie się LMDh, który zastąpi obecny DPi.

Wielki debiut nowych prototypów Porsche, BMW, Acura i Cadillac odbędą się podczas 24-godzinnego wyścigu Daytona, trwającego od 26 do 29 stycznia. Planowanych jest 11 rund w porównaniu do 12 w 2021 r. W grze nie będzie Mid-Ohio i Detroit, a powróci zapowiadane wcześniej Indianapolis. Na torze odbędzie się sześć wydarzeń w pięciu kategoriach (GTP, LM P2, LM P3, GTD Pro, GTD): Daytona, Sebring (15–19 marca), Watkins Glen (22–25 czerwca), Road America (4–6 sierpnia ), Indianapolis (15-17 września) i Petit Le Mans (11-14 października). W tych sześciu rundach cztery z nich utworząWytrzymałość Puchar: 24-godzinny wyścig Daytona, 12-godzinny wyścig Sebring, 6-godzinny wyścig Glen i Petit Le Mans.

CZYTAJ TAKŻE > IMSA powróci do Indianapolis w 2023 roku

IMSA ogłosiła również swoje zobowiązania dotyczące zrównoważonego rozwoju. Tym samym każdy samochód GTP będzie korzystał z hybrydowego układu napędowego pochodzącego z jednego źródła, co obniży zużycie paliwa o ponad 10%. Do silnika spalinowego każdego samochodu oficjalny dostawca paliwa IMSA, firma VP Racing Fuels, będzie dostarczać odnawialne paliwo VP R80.

Michelin, oficjalny dostawca opon IMSA, opracował nową, unikalną oponę dla klasy GTP, która będzie miała zdolność pokonywania stintów. Może to skutkować zmniejszeniem zużycia opon nawet o 25%. Obecne opony wyścigowe Michelin WeatherTech Championship zawierają prawie 30% surowców pochodzących ze źródeł odnawialnych.

Producent zaprezentował także nową oponę wyścigową zawierającą 53% surowców odnawialnych. IMSA i Michelin współpracują nad możliwością wprowadzenia tej opony do zawodów IMSA.

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz