Chip Ganassi Racing był najsilniejszy w Daytona

Chip Ganassi Racing odniósł zwycięstwo za kierownicą BMW-Riley nr 1 z Dixon-Kimball-Montoya-Pruett-Rojas. Audi zdobywa dublet w kategorii GT.

opublikowany 27/01/2013 à 22:27

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Chip Ganassi Racing był najsilniejszy w Daytona

Jeśli BMW-Riley nr 02 z Dixon-Franchitti-Hand-McMurray-Pruett doświadczyło licznych problemów mechanicznych, siostrzany samochód nr 1 Kimball-Montoya-Pruett-Rojas był najszybszy w 24-godzinnym wyścigu Daytona, stale utrzymując się w czołówce . Jeśli wydawało się, że koniec imprezy sprowadzi się do konsumpcji, czołowe załogi wolały zapewnić sobie wynik przeprowadzając szybkie tankowanie przez boksy. Juan-Pablo Montoya przekroczył linię mety jako zwycięzca, zapewniając sobie trzecie zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu w Daytona, podczas gdy jego kolega z drużyny Scott Pruett świętował swój piąty sukces na zawodach na Florydzie. Część zespołów protestowała jednak przeciwko przeprowadzonemu przez organizatorów zbilansowaniu osiągów, które oferowały dużą moc silnikom BMW.

Corvette DP nr 10 VelocityWW prowadzona przez Angelelli-Hunter-Reay-Taylor spadła zaledwie kilka sekund od pierwszego miejsca. Jeśli mecz neutralizacyjny do samego końca pozostawił niepewność w kategoriach, Max Angelelli nie był w stanie przejąć BMW-Riley z numerem 01 po ostatnim tankowaniu. Michael Shank Racing nie powtórzył wyniku z ubiegłego roku. Jednak załoga Forda-Rileya nr 60, w skład której wchodzili Allmendinger-Ambrose-Negri Jr-Pew-Wilson, mimo wszystko zdołała stanąć na podium po stracie siedmiu okrążeń po zmianie linku. Nadzieje Starworks Motorsport na dobre wyniki zostały rozwiane, gdy Ford-Riley Bourdais-McNish-Dalziel-Popow napotkał problemy z hamulcami, wymagające długotrwałych napraw, podczas gdy numer 2 na kilka godzin przed końcem był szósty.

Audi zdobyło dublet w kategorii GT, wygrywając Alex Job Racing R8 z numerem 24 prowadzony przez Albuquerque-Jarvis-Mortara-von Moltke. Model R8 nr 52 APR Motorsport zespołu Bass-Basseng-Rast-Stippler zapewnił sobie drugie miejsce, wykorzystując brak paliwa w modelu R8 nr 13 Rum Bum Racing RXNUMX z Biela-Haase-Plumb-Winkelhock, który jako ostatni próbował tego dokonać ryzyko dotarcia do mety bez powrotu do boksów na ostatnich okrążeniach. Tym samym podium uzupełnia Ferrari 458 nr 69 AIM Autosport z Assentato-Cosmo-Lazzaro-Longhi-Wilkins. Tam Porsche Numer 16 zespołu Napleton Racing prowadzony przez Canache-Donohue-Lewisa-Normana zdominował kategorię GX, która szybko straciła zainteresowanie w związku z licznymi uszkodzeniami mechanicznymi Mazdy 6.

Zapraszamy do zapoznania się z relacją z 24-godzinnego wyścigu Daytona w kolejnym numerze AUTOhebdo, dostępną od wtorku w wersji cyfrowej na iPada, PC i Mac, a od środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz