Od 4 roku Grand-Am / ALMS będzie mieć 2014 kategorie

Organizatorzy Grand-Am ujawnili strukturę wyścigów tej dyscypliny z 2014 roku, czyli roku połączenia z ALMS. Prototypy Daytona będą walczyć o zwycięstwo z LMP2, z wyłączeniem LMP1.

opublikowany 04/01/2013 à 18:25

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Od 4 roku Grand-Am / ALMS będzie mieć 2014 kategorie

Grand-Am połączy się z ALMS w 2014 roku, tworząc wyjątkową serię wyścigów długodystansowych w Ameryce. Organizatorzy dyscypliny wykorzystali początek testów w Daytona, aby odsłonić strukturę zawodów po fuzji.

Zawody będą podzielone na cztery kategorie, z których pierwsza będzie połączeniem prototypów Daytona firmy Grand-Am z LMP2 z ALMS. Kategoria LMP1 zniknie z powodu braku uczestników ALMS. DeltaWing firmy Highcroft Racing, który znalazł się w centrum uwagi, zajmując 56. stoisko targów 24 godziny Le Mans 2012, będą również akceptowane w tej nowej dyscyplinie. Organizatorzy przeprowadzą bilans występów.

Prototype Challenge o nazwie LMPC, które jest aktywne w ALMS, również zostanie utrzymane w 2014 roku. W przypadku braku potwierdzenia, formuła Pro-Am wymagająca obecności w załodze kierowcy-amatora powinna zostać utrzymana.

Kategorie GT obu dyscyplin uzupełnią pola startowe. Nowa kategoria GX, która będzie miała swój debiut w tym sezonie w Grand-Am, również może zostać uwzględniona lub podzielona na piątą kategorię. TO Porsche Do udziału w zawodach kwalifikują się puchary 911 GT3 reprezentujące obecnie kategorię GTC ALMS.

0 Zobacz komentarze)