Na marginesie 59. edycji 24-godzinnego wyścigu w Daytona,...IMSA sformalizował małą rewolucję w swoich mistrzostwach. Zgodnie z tym, co ujawniliśmy Wam w sierpniu ubiegłego roku (patrz Ah nr 2275), GTLM przeżywa swój ostatni sezon w mistrzostwach Ameryki Północnej.
Kategoria ta, obejmująca regulacje GTE, traci dynamikę, szczególnie w związku ze zbliżającym się pojawieniem się LMDh. Zjawisko, które szczegółowo wyjaśniliśmy w naszym pierwszym numerze tego roku (patrz Ah nr 2293).
Ainsi après Ford et Porsche, le GTLM a perdu BMW, qui ne disputera cette année que les quatre manches de l’Wytrzymałość Filiżanka. Od przyszłego roku najważniejsza klasa GT za Atlantykiem przyjmie nazwę GTD PRO i będzie rywalizować ze sobą GT3, które mogą być inkubowane przez oficjalne zespoły i powierzane w 100% profesjonalnym załogom.
Prywatne zespoły, a także załogi Pro-Am, a nawet Am-Am, będą miały możliwość zarejestrowania się w GTD PRO lub GTD, już istniejącej kategorii, która łączy profesjonalistów i dżentelmenów kierowców.
« Mistrzostwa IMSA WeatherTech SportsCar Championship zawsze skupiały największych producentów, zespoły i kierowców GT na świecie, podkreśla prezes serialu John Doonan. Wierzymy, że GTD PRO oferuje producentom i zespołom najlepszą możliwość kontynuowania tego dziedzictwa w przyszłości. Spodziewamy się obecności znacznej liczby producentów na inauguracji tej kategorii, z okazji 60. edycji 24-godzinnego wyścigu Daytona (Styczeń 2022. Nota redaktora). »
I nie bez powodu dziewięciu producentów jest obecnie obecnych w GTD. Przypominamy, że rok 2022 będzie rokiem wejścia w życie nowego regulaminu GT3. To właśnie ten ostatni będzie dostępny w GTD PRO, a także w obecnych GT3 wyposażonych w zestaw evo. Michelin będzie oczywiście jedynym producentem opon w tej kategorii.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)