Wayne Taylor Racing otwiera stanowisko na rok 2022 w Laguna Seca

Na Laguna Seca zwycięstwo zadecydowało o pojedynku pomiędzy Acurą. Wayne Taylor Racing w końcu odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w 2022 roku.

opublikowany 01/05/2022 à 23:48

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Wayne Taylor Racing otwiera stanowisko na rok 2022 w Laguna Seca

Zdjęcie: Wayne Taylor Racing

Ricky Taylor, bardzo sprawny przez cały weekend, utrzymał przewagę ze swojego pole position na starcie. Amerykański kierowca Wayne Taylor Racing szybko zyskał dużą przewagę po drugim wjeździe na wyścig Acura DPi, nr 60 Meyer Shank Racing. Za plecami Sébastiena trwały nieszczęścia Bourdais ten sezon. Zwycięzca wyścigu w Long Beach, pomimo wypadnięcia z toru, Francuz napotkał nowy problem w swoim Cadillacu DPi nr 01, po tych, które wystąpiły podczas 24-godzinnego wyścigu w Daytona i 12-godzinnego wyścigu w Sebring. Jego prototyp zatrzymał się na torze i Le Manceau musiał ponownie uruchomić system, aby móc ponownie jechać. Cadillac Chip Ganassi Racing nie pojechał jednak dużo dalej, ponieważ Sébastien Bourdais wycofał się po zjechaniu do boksów.

Samochód nr 57 Russella Warda (Winward Racing) uderzył w ścianę 2:08 przed końcem i dał mu żółty kolor Full Course, podczas gdy kierowca zajmował drugie miejsce w kategorii GTD. Prototypy przeszły przez trybuny. O ile hierarchia w DPi nie uległa zmianie, Henrik Hedman, który szybko uplasował się na czele kategorii LM P2 na motocyklu DragonSpeed ​​nr 81, pozostawił sterowanie Dennisowi Andersenowi w firmie High Class Racing. Wyścig został w końcu wznowiony, a do końca pozostało 1:50 godziny. Następnie Filipe Albuquerque przejął stery od Ricky'ego Taylora w samochodzie nr 10 WTR Acura DPi. Na tym torze dwa prototypy z północnoamerykańskiego oddziału Hondy czuły się swobodnie, a ich kierowcy świetnie się bawili. Tym samym Tom Blomqvist jako jedyny był w stanie dotrzymać kroku Portugalczykom po tej neutralizacji.

Wyścig, o którym należy zapomnieć w Chip Ganassi

Różnica między obydwoma mężczyznami była mniej więcej znacząca, w zależności od ich zdolności poruszania się w środku ruchu. Zwycięzca 24-godzinnego wyścigu w Daytona zniecierpliwił się za Albuquerque i zdecydował się ponownie zjechać do alei serwisowej. Strategia, która się opłaciła, gdyż mieszkaniec Coimbry nie mógł się mu oprzeć po założeniu nowych opon. W tym czasie wyścig Cadillaca stawał się coraz gorszy, ponieważ Alex Lynn popełnił błąd z numerem 02 w Chip Ganassi Racing. Brytyjczykowi udało się wrzucić bieg wsteczny i wrócić na tor, ale na nieco ponad godzinę przed końcem stracił jakiekolwiek szanse na miejsce na podium.

Wracając do walki o zwycięstwo, Albuquerque nie powiedział ostatniego słowa w pojedynku pomiędzy nim a Blomqvistem. Kierowca Wayne Taylor Racing wykorzystał ruch uliczny, aby prześliznąć się pomiędzy Corvette C8.R i High Class Racing Oreca 07, aby ponownie zająć pierwsze miejsce w rankingach. Zapierająca dech w piersiach konfrontacja między dwoma mężczyznami trwała w ostatniej godzinie czwartej rundy sezonu.IMSA. Najmniejszy błąd mógł teraz kosztować jedno lub drugie zwycięstwo, ale Albuquerque utrzymało się aż do flagi w szachownicę, pomimo nieustannej obecności Toma Blomqvista w lusterkach. Ulga dla Wayne Taylor Racing, który w końcu odblokował licznik zwycięstw w 2022 roku. Dzięki temu sukcesowi zespołu wicemistrzów Acura powraca do poziomu Cadillaca pod względem liczby zwycięstw w tym sezonie. 2-2, piłka w środku pomiędzy dwoma producentami przed środkowym Ohio od 13 do 15 maja, w trzecim wyścigu sprinterskim w sezonie (2:40).

Nowe zwycięstwo Jamineta w GTD Pro

Wyścig LM P2 był przerywany licznymi zjazdami z toru. Niewiele osób zostało oszczędzonych na tym festiwalu sztuczek. Niedawny zwycięzca 4-godzinnego wyścigu Le Castellet, Louis Delétraz, objął prowadzenie w tej kategorii niecałe półtorej godziny przed flagą w szachownicę. Szwajcar poprowadził do zwycięstwa oponę Tower Motorsport Oreca 07 z numerem 8, wraz ze swoim kolegą z drużyny, Johnem Farano, odnosząc drugi sukces z rzędu Wytrzymałość dla niego. Dwigh Merriman i Ryan Dalziel zajęli drugie miejsce dla Era Motorsport pomimo dobrego występu w środku wyścigu. Henrik Hedman i Juan Pablo Montoya pozwolili DragonSpeed ​​stanąć na podium pomimo kolejnego obrócenia Kolumbijczyka. Największymi przegranymi ostatecznie okazał się zespół PR1 Mathiasen Motorsports, ponieważ oba samochody wystartowały z pierwszego rzędu, aby nie pojawić się na mecie.

W GTD Pro Mathieu Jaminet (Pfaff Motorsports) również utrzymał kontrolę nad wyścigiem na starcie. Tam Porsche Numer 9 całkowicie zdominował swoją kategorię i odniósł drugie zwycięstwo w sezonie po Daytona. Tym razem dla Francuza żadna epicka bitwa aż do ostatniego okrążenia. Jaminet i jego kolega z drużyny Matt Campbell faktycznie pokonali Lexusa RC F GT3 nr 14 należącego do VasserSullivana z Benem Barnicoatem i Jackiem Hawksworthem o około trzydzieści sekund. Connor de Phillippi i John Edwards stanęli na podium w swojej kategorii w zespole nr 4 RLL BMW M3 GT25.

Wynik był wyrównany do samego końca w GTD pomiędzy BMW, Lamborghini i Porsche. Ostatecznie Ryan Hardwick i Jan Heylen odnieśli zwycięstwo w Porsche 911 GT3R nr 16 Wright Motorsports.

Ranking do naśladowania…

 

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)