Producenci szukający niezawodności w Daytona

Na 53 dni przed 24-godzinnym wyścigiem w Daytona na torze na Florydzie odbywają się przedsezonowe testy. AUTOhebdo oferuje Ci kilka niedyskrecji z padoku.

opublikowany 06/12/2022 à 21:01

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Producenci szukający niezawodności w Daytona

We wtorek rano dwie Acury ARX-06 z trudem połączyły okrążenia na torze Daytona (© 2022 Richard Dole)

Z dala od europejskiego chłodu, w gorącym słońcu Florydy różni producenci spotkali się w Daytona, aby przetestować przedsezonowe modeleIMSA oraz 24-godzinny Daytona (28-29 stycznia). AUTOhebdo oferuje Ci swoje wrażenia i niedyskrecje z padoku.

Ze wszystkich producentów obecnych w GTP tak właśnie jest Porsche który jako pierwszy wyruszy na tor we wtorek rano ze swoimi dwoma modelami 963 obecnymi na Florydzie. Jak się domyślaliśmy ze zdjęć opublikowanych z poprzedniego testu niemieckiej marki na torze Homestead-Miami Speedway, oba prototypy mają dwa różne malowania, które wyróżniają je na torze: jedno przeważnie białe, a drugie czarne. Acura i Cadillac potrzebowały trochę więcej czasu na opuszczenie alei serwisowej.

BMW goni czas

Wayne Taylor Racing i Meyer Shank Racing miały trudności z połączeniem okrążeń z powodu różnych problemów technicznych. Po stronie WTR szczególnie winne było radio. Uderzająca czarna barwa noszona przez Acura ARX-06 nr 10 nie jest tą, którą będzie nosić w tym sezonie. Rzeczywiście powinna odzyskać trochę błękitu, ale według nowej kombinacji Filipe Albuquerque powinien on być ciemniejszy niż kolor z poprzedniego sezonu. Numer 60 Meyer Shank Racing ma swoje ostateczne barwy.

Jedyny wyścigowy prezent BMW większość czasu spędza w garażu rozłożony na części. Bawarska marka wykorzystuje krótki czas pozostały do ​​rozpoczęcia sezonu i dopiero we wtorek uruchomiła prototyp testowy. AUTOhebdo dowiedziało się również, że drugie BMW M Hybrid V8 zaplanowane na kolejny sezon IMSA jest obecnie w budowie w Indianapolis. Niemiecki producent ma nadzieję, że w przyszłym tygodniu odbędzie się pierwszy przejazd tego drugiego samochodu.

GT3 obecne dla równowagi wydajności

W ciągu tych dwóch dni LM P2 prowadzą także trzy zespoły, w tym TDS Racing, ale także Tower Motorsport z Josefem Newgardenem. Należy również zwrócić uwagę na obecność Francuza podczas tych dwóch dni z Paulem-Loupem Chatinem w garażu PR1 Mathiasen Motorsport, chociaż nie ogłoszono jeszcze udziału drużyny Habs w podwójnej rundzie na Florydzie. 

W GT trzy samochody wygładzają asfalt w ciągu tych dwóch dni: Porsche 911 GT3 R firmy Pfaff Motorsport z Klausem Bachlerem, Ferrari 296 GT3 AF Corse z Andreą Bertolini i Toni Vilander, a także Lamborghini Huracán GT3 EVO2 firmy Iron Lynx, a nie z Romain Grosjean, ogłosił w ten wtorek nowym kierowcą włoskiego producenta, który zadebiutuje Taurusem w 24-godzinnym wyścigu Daytona 2023, ale jego przyszły kolega z zespołu, Andrea Caldarelli. Trzy nowe samochody, których poziom osiągów nie został jeszcze określony, aby ustalić Bilans Osiągów. Stąd ich obecność podczas tych testów.

CZYTAJ TAKŻE > Romain Grosjean: „Reprezentowanie Lamborghini to powód do dumy”

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz