Loïc Duval: „Potencjał, aby dobrze sobie radzić”

Zwycięzca 12-godzinnego wyścigu Sebring 2011 na Peugeot 908 HFi FAP z Team Oreca, Chartrain wystartuje w trzech wyścigach IMSA Endurance na Cadillacu DPi-VR.R firmy JDC-Miller MotorSports w towarzystwie Barbosa-Bourdais.

opublikowany 28/11/2019 à 14:38

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Loïc Duval: „Potencjał, aby dobrze sobie radzić”

Kiedy po raz pierwszy zetknąłeś się z JDC-Miller MotorSports?

Spotkałem Action Express Racing w tym roku w Sebring i pomysł był taki, że w 2020 roku dołączę do załogi Cadillaca nr 5. Jednak ponieważ zespół ostatecznie wystawił tylko jeden samochód, tak się nie stało. Choć nie spodziewałem się tego, Christian Fittapladi (były doradca w JDC-Miller MotorSports. Nota redaktora) wrócił do mnie kilka tygodni temu, aby dowiedzieć się, czy jestem skłonny zrobić cały sezon, co było dla mnie skomplikowane (poprzez swoje zobowiązania wobec Audi w DTM. Notatka redaktora). I odwrotnie, nie mógł zaoferować mi roli wzmocnienia na długich wyścigach. A potem nastąpił zwrot w sytuacji z Sebem (Bourdais. Nota wydawcy), który niestety stracił kierownicę w Dale Coyne w IndyCar.

L 'IMSA, czy to mistrzostwa, które lubisz?

Co ciekawe, poza ostatnimi dwoma latami spędzonymi w Core Autosport, doświadczyłem wyłącznie amerykańskich wyścigów w europejskich zespołach. W 2018 roku z Core zajęliśmy trzecie miejsce w 24-godzinnym wyścigu Daytona z LM P2 (Oreca 07. Przyp. red.), wygrywając naszą klasę i mając w załodze amatora (John Bennett. przyp. red.). Więc byliśmy zachwyceni. W tym roku samochód (Nissan Onroak DPi. Nota wydawcy) była dobra, ale opóźniły nas problemy techniczne. Wcześniej brałem udział w 24-godzinnym wyścigu Daytona 2017 z DragonSpeed ​​​​i oczywiście wygrałem 12-godzinny wyścig Sebring 2011 z Orecą na Peugeotza jedno z najważniejszych zwycięstw w mojej karierze.

 

Znany ze swoich żółtych barw, JDC-Miller powinien ozdobić swojego Cadillaca nr 5 takimi samymi barwami, jakie nosił w zeszłym roku DPi-VR wystawiony przez AXR pod szyldem Mustang Sampling. © Dzięki uprzejmości IMSA

Będziesz współpracować z Sébastienem Bourdaisem…

Zawsze jest mnóstwo rzeczy do odkrycia i nauczenia się od kogoś takiego jak Seb, który ma bardzo różnorodne i kolosalne doświadczenie. Jest jednym z najwybitniejszych francuskich pilotów ostatnich lat, to prawda F1, ma rewelacyjne osiągnięcia w Stanach Zjednoczonych i był jedną z czołowych postaci tzwWytrzymałość kiedy przyszedłem do dyscypliny, a on był w Peugeot. To może być tylko wzbogacające.

Czy wierzysz w zdolność JDC-Miller MotorSports do osiągnięcia poziomu benchmarków w swojej kategorii?

Zespoły Penske Acuras i Mazda będą bardzo konkurencyjne, ale posiadanie Cadillaca nie jest złe. Christian Fittipaldi i Mustang Sampling z pewnością wniosą coś do zespołu, oprócz oczywiście doświadczenia. A pomiędzy ich powiązaniami w USA i Seba, nie zdziwiłbym się, gdyby kilka osób przybyło, aby wzmocnić istniejący zespół. To niemal wstyd, że 24-godzinny wyścig w Daytona jest pierwszym wyścigiem w roku, ponieważ oczywiście będziemy potrzebować trochę czasu, aby wszystko poskładać w całość. Nie będziemy faworytami, ale mamy potencjał, by spisać się dobrze.

Jaki masz plan do tego czasu?

Cadillaca odkryję podczas Ryku przed Rolexem 24 (3-5 stycznia, przyp. red.). To powinno wystarczyć do aklimatyzacji w samochodzie.

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – Wyścig 1 PCCF 2024