Mazda zatrzymuje DPi… i nie przejdzie na LMDh!

Amerykański oddział japońskiego producenta zakończy swoje zaangażowanie w IMSA wraz z końcem bieżącego sezonu.

opublikowany 12/02/2021 à 22:10

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Mazda zatrzymuje DPi… i nie przejdzie na LMDh!

Po zmniejszeniu rozmiaru i wystawieniu w tym roku tylko jednego RT24-P w porównaniu z dwoma wcześniej IMSAMazda oficjalnie odeszła z serii pod koniec kampanii 2021.

« Mazda ma długą historię w wyścigach, a ostatnio dodała do swojego CV kilka zwycięstw i podium, podkreśla Masahiro Moro, prezes Mazda North American Operations. Jesteśmy szczególnie dumni z naszego zwycięstwa w 12-godzinnym wyścigu w Sebring (wyd. w listopadzie ubiegłego roku) i naszych podium w 24-godzinnym wyścigu Daytona w latach 2020 i 2021. Są to ważne sukcesy w historii Mazda Motorsports. Dziękujemy naszym kierowcom, zespołowi, partnerom i fanom za lata wsparcia i nie możemy się doczekać zakończenia mocnego sezonu 2021. »

Ale to nie jedyna zła wiadomość, ponieważ Mazda skorzystała z okazji, aby potwierdzić, że nie pracuje już nad możliwym wpisem w LMDh w 2023 roku. Powód: wizja przyszłości promotorów nie spełnia oczekiwań tego historycznego producenta IMSA.

Cadillac et Acura seront donc seuls l’an prochain en DPi, avant d’être possiblement rejoints par Audi et Porsche en 2023, qui ont officialisé plancher sur la conception d’une LMDh.

Warto też zaznaczyć, że dotychczasowy szef Nelson Cosgrove ustąpi miejsca Mo Murrayowi, odpowiedzialnemu dotychczas za projekt DPi.

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – Wyścig 1 PCCF 2024