Mazda kontynuuje dobrą passę na Road America

Mazda Team Joest kontynuuje swój trzeci z rzędu sukces w IMSA na Road America dzięki modelowi RT24-P nr 55 Tincknell – Bomarito. Ford Chip Ganassi również kontynuuje swoją passę, jadąc Fordem GT nr 67 z Westbrook – Briscoe.

opublikowany 05/08/2019 à 08:19

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Mazda kontynuuje dobrą passę na Road America

L 'IMSA ressemble depuis le début de la saison à une histoire de série. Après celle des cinq victoires de Porsche en GTLM, c’est Mazda et Ford qui poursuivent leur bel été avec une troisième victoire pour le Mazda Team Joest au général quand Ford Chip Ganassi double la mise en GTLM après Mosport.

Harry Tincknell i Jonathan Bomarito narzucają #24 RT55-P przed wielkim faworytem Acura ARX-05 #6 – Acura Team Penske z Danem Cameronem i Juanem Pablo Montoyą. Tinckell uzyskał przewagę nad Montoyą po nieco większej godzinie biegu . Od tego momentu Acura nr 6, dominująca w treningach i kwalifikacjach, nigdy nie będzie mogła powrócić.

Na pocieszenie dla duetu Cameron – Montoya zachowują kontrolę nad mistrzostwem, a nawet powiększają przewagę nad Pipo Deranim i Felipe Nasrem.

Podium uzupełnia druga Mazda nr 77 z Nunez – Jarvis, któremu zabrakło 3 cali straty do drugiego miejsca. Z tyłu różnice są większe, ponieważ znajdziemy trzy Cadillaki DPi-V.R nr 31 – Action Express Racing of Derani – Nasr, nr 10 – Wayne Taylor Racing of van der Zande – Taylor i nr 5 – Action Express Racing de Barbosa – Albuquerque, powyżej 1'16”. Tristan Vautier i Misha Goikhberg (Cadillac DPi-V.R nr 85 – JDC-Miller) po jednym okrążeniu zajęli 8. miejsce.

Ford widzi podwójnie

W GTLM Ford Chip Ganassi odnotowuje swoje drugie zwycięstwo z rzędu, a także drugie dla nr 67 Westbrook – Briscoe. Hierarchia ukształtowała się szybciej niż w DPi, ponieważ Ryan Briscoe odczekał zaledwie 40 minut, aby wyprzedzić lidera Olivera Gavina (Corvette C7.R nr 4) na 19. okrążeniu i poleciał do zwycięstwa, a końcówka wyścigu była doskonale kontrolowana przez Richarda Westbrooka.

Ford strzelił nawet podwójną bramkę za kierownicą Joeya Handa i Dirka Müllera z numerem 66, co było pierwszym miastem, które pokonało Corvettę nr 4 siedem minut przed metą. To nie był wyścig Corvette, ponieważ numer 4 nawet nie dostrzegł podium, zmuszony do dotankowania paliwa w końcowych momentach imprezy, oferując w ten sposób ostatni stopień podium Porsche 911 RSR nr 912 autorstwa Laurensa Vanthoora i Earla Bambera.

Ci ostatni wykorzystali to, aby zwiększyć swoją przewagę w mistrzostwach nad swoimi kolegami z drużyny, Patrickiem Piletem i Nickiem Tandym, którzy wczoraj zajmowali 7. miejsce i mieli 14 punktów przewagi w klasyfikacji GTLM. Porsche zwyciężyło także w GTD za kierownicą nr 911 3 GT9 R – Pfaff Motorsports firmy Robichon – Campbell.

 

 

Pełny raport z wydarzenia Road America IMSA znajdziesz w numerze AUTO 2228tygodniowo, dostępny dziś wieczorem w wersji cyfrowej oraz w środę w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz