Nick Tandy: „Musiałem po prostu przedostać się przez szykanę…”

Sesja kwalifikacyjna w Daytona została skrócona dla Nicka Tandy'ego, który swoje pierwsze okrążenie wleciał w ścianę. Niemniej jednak Brytyjczyk i Porsche są zadowoleni z poziomu osiągów 963.

opublikowany 23/01/2023 à 11:54

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Nick Tandy: „Musiałem po prostu przedostać się przez szykanę…”

Nick Tandy zakończył sesję kwalifikacyjną w ścianie (Fot.: IMSA)

Qualifications mitigées pour Porsche, alors que Felipe Nasr a pris la deuxième place du Roar en s’intercalant entre les deux Acura avec la n°7, la n°6 de Nick Tandy a terminé dans le mur sur sa première tentative. La 963 n’avait jamais semblé aussi vite depuis le début du week-end, mais l’expérimenté britannique a perdu l’arrière de la LMDh à la chicane. 

« Przede wszystkim chcę podziękować zespołowi za wystawienie dla mnie dziś na torze świetnego samochodu (niedziela) – zareagował Nick Tandy. Nowe Porsche 963 nigdy nie czuło się tak dobrze w takich warunkach, z otwartym torem i możliwością mocnego ataku. To było po prostu wyjątkowe! Byłem na dobrej drodze do ustanowienia nowego rekordu życiowego, musiałem tylko przedostać się przez szykanę, ale nie udało mi się. Lewe przednie koło zablokowało się podczas hamowania i wylądowałem w kurzu poza linią wyścigu. Próbowałem ratować samochód przed drugim krawężnikiem, ale tył ustąpił. Straciłem kontrolę. Na szczęście szkody nie są zbyt duże. Skupię się na pozytywach: praca zespołowa była świetna w ciągu ostatnich kilku dni, a samochód jest po prostu wspaniały. Jazda 963 daje mnóstwo frajdy. »

Po utracie dużej części maski i lewego przodu podczas powrotu do boksów Nick Tandy nie był w stanie wystartować ponownie, pozostawiając pole position Tomowi Blomqvistowi (Meyer Shank Racing). Bez timera Nick Tandy i jego koledzy z drużyny Mathieu Jaminet i Dane Cameron wystartują z tyłu peletonu GTP, ale w wyścigu tak długim i nieprzewidywalnym jak Daytona wszystko może się zdarzyć. 

« Gratulacje dla Acury zdobycia pierwszego pole position w nowej erze GTP– mówi dyrektor fabryki Porsche Motorsport LMDh Urs Kuratle. Jesteśmy zadowoleni z wyniku w kwalifikacjach, bo wyraźnie podkreśliliśmy, że jesteśmy w walce. Kiedy sesja została wznowiona pod koniec, nie mieliśmy wystarczająco dużo czasu, aby doprowadzić opony do optymalnej temperatury. Wypadek Nicka jest niefortunny dla załogi samochodu nr 6, ale w żaden sposób nie przekłada się na przebieg wyścigu. 24 godziny to dużo czasu i wiele może się wydarzyć – a my jesteśmy częścią akcji! »

CZYTAJ TAKŻE > Meyer Shank Racing z pole position w 24-godzinnym wyścigu w Daytona

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz