OAK Racing przekracza Atlantyk

Po świetnym sezonie w Europie francuska drużyna wystartuje w ten weekend w Petit Le Mans. Pierwsze doświadczenie w USA dla żołnierzy Jacques’a Nicoleta podczas drugiej rundy ILMC.

opublikowany 29/09/2010 à 20:01

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

OAK Racing przekracza Atlantyk

W pierwszej edycji ILMC wzięło udział kilka europejskich zespołów, a OAK Racing nie jest jednym z nich. Francuska drużyna podjęła wyzwanie wzięcia udziału w całych nowych mistrzostwach ustanowionych przez ACO. W najbliższy weekend na torze Road Atlanta francuska ekipa weźmie udział w swoim pierwszym wyścigu w kraju Uncle Sam.

„Prawie wszystko można odkryć na Road Atlanta, pomimo naszego doświadczenia zdobytego w 24 godziny Le Mans oraz w serii Le Mans, wyjaśnia dyrektor generalny François Sicard. Dlatego nie naszym celem w tym roku jest demonstracja czystych osiągów naszego LMP2 przeciwko zespołom doświadczonym w ALMS i samochodom zaprojektowanym i przygotowanym na tę serię. Dwa dni prywatnych testów w dniach 25 i 26 września były bogate w naukę, ale do samego wydarzenia podejdziemy z filozofią jazdy w warunkach wyścigowych. »

W ubiegły weekend podczas testów firma OAK Racing mogła liczyć na pomoc Matthieu Lahaye. Jednak zdobywca drugiego miejsca w Eurocup Mégane Trophy 2006 nie pojawi się na starcie w sobotę, a jedynie będzie udzielał porad panom-kierowcom, którzy będą dzielić kierownicę samochodu. W Pescarolo Juddzie z numerem 35 rzeczywiście na zmianę będą pojawiać się Frédéric Da Rocha, Patrice Lafargue i szef Jacques Nicolet.

„W ciągu dwóch dni testów byłem zaskoczony łatwością adaptacji trzech sterowników, mówi menadżer zespołu Sébastien Philippe. Ich czasy są dość zbliżone do czasu odniesienia ustalonego przez Matthieu Lahaye. Matthieu, który jest tutaj jako trener, dodał im pewności siebie, a to jest niezbędne na tym skomplikowanym torze. Wyścig zapowiada się na trudny. Na torze pojawi się ponad 45 samochodów. Jednym z pozytywnych punktów były opony Dunlop, które wykazały dobrą przyczepność i doskonałą trwałość. Przede wszystkim musisz wiedzieć, żeby się nie spieszyć. »

„Jako kierowca jestem bardzo szczęśliwy, że mogę pracować na Road Atlanta, kontynuuje Jacques Nicolet. Jednak podczas mojego pierwszego okrążenia na torze przeżyłem wspaniałą chwilę samotności! To bardzo nietypowa trasa, która nie przypomina niczego, co znam: jedna trzecia ślepych zakrętów, bardzo blisko ścian i wąskiej ścieżki. W przypadku niektórych zakrętów powiedziano mi po prostu: „zobaczysz, kiedy tam dotrzesz”. Cóż, to wszystko, widziałem! Ale pierwszy dzień jazdy przebiegł dobrze, pod słońcem, jechałem i robiłem postępy. »

W tym sezonie, poza Le Mans, gdzie zasiadał za kierownicą Normy, Frédéric Da Rocha zasiadł za sterami zabytkowego Courage LC75. Dlatego z wielką przyjemnością mógł zasiąść za kierownicą prototypu, który wielokrotnie udowodnił swoją skuteczność.

„Podczas pierwszych okrążeń na torze w Atlancie zadałem sobie pytanie, co ja tam robię! Ale kiedy już nauczysz się obwodu, to prawdziwa radość,
– mówi Da Rocha. Przyzwyczaiłem się do mniej wydajnej LMP2 i tutaj odkryłem prototyp z prawdziwymi aero i super wydajnymi hamulcami. Pescarolo-Judd bardzo uspokaja kierowcę. Jest bardzo zdrowa. Od razu czujemy się pewnie i możemy szybko zbliżać się do swoich granic, a przede wszystkim bez niechęci, bez ukrytych motywów. Jestem bardzo szczęśliwy, że mogę dołączyć do profesjonalnego zespołu, jakim jest OAK Racing. Matthieu Lahaye jest doskonałym trenerem, bardzo edukacyjnym. Wie, jak dotrzeć do mniej doświadczonych pilotów prostymi, łatwymi do zrozumienia słowami. Od nas zależy, czy zastosujemy się do jego rad podczas wyścigu. »

Zespół OAK Racing, który w tym sezonie pięciokrotnie stawał na podium, ma nadzieję zabłysnąć w Gruzji, zanim uda się do Zuhai w Chinach na ostatnie spotkanie Intercontinental Le Mans Cup. Będziemy jednak musieli stawić czoła najcięższym konkurentom, w tym Loli Mazdzie z Dyson Racing, HPD ARX-01c z Highcroft Racing i Porsche RS Spyder Cytosport, zwłaszcza, że ​​dwaj ostatni będą walczyć o tytuł ALMS 2010. Jednak celem Jacques’a Nicoleta i jego ludzi będzie przed przygotowaniem wszystkiego na rok 2011.

Prezentację Petit Le Mans znajdziesz w swoim magazynie AUTOhebdo, aktualnie dostępnym w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz