Oreca: „wzbogacające doświadczenie”

Podobnie jak w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, Oreca zajęła piąte miejsce, po dublecie Peugeota. Tym razem jednak celem Oreki była nauka i postęp, a cele te pokrzyżowało przedwczesne zakończenie wyścigu.

opublikowany 27/09/2009 à 07:59

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Oreca: „wzbogacające doświadczenie”

Olivier Panis mógł czuć się sfrustrowany pod koniec wydarzenia przed jego połową. Trzeci kierowca po sztafetach Mikołaj Lapierre i Romaina Dumasa, Grenoblois mieli czas tylko na kilka okrążeń, zanim pojawiła się czerwona flaga z powodu ulewnego deszczu. „ Gdyby wyścig nie został przerwany, na następnym okrążeniu wszystkie samochody wylądowałyby w żwirowej pułapce, hartuje byłego pilota Formuła 1, byle nie czynić tego krótkiego czasu prowadzenia pojazdu chorobą. To wstyd dla wszystkich, ale to logiczna decyzja ze względu na bezpieczeństwo. Nawet na pierwszym biegu ślizgaliśmy się! Nigdy nie doświadczyłem tak długiej i gwałtownej ulewy podczas wyścigu. Oczywiście wolałbym jeździć więcej, ale tak jest. Przyjechaliśmy się uczyć, nauczyliśmy się. W wyścigu nie mieliśmy się czego wstydzić w porównaniu z Acurami, wręcz przeciwnie. Nicolas, a następnie Romain to zademonstrował. »

Romain Dumas, drugi sztafeta wyścigu, przybył jako wzmocnienie, aby Oreca mógł skorzystać ze swojego amerykańskiego doświadczenia. Nawet jeśli wyścig nie dobiegł do końca, Cévenol jest zadowolony z wyniku i pracy wykonanej na kolejny sezon 24 godziny Le Mans, " Oreca przyjechał przygotować się do Le Mans i myślę, że tak właśnie było. Przed wyścigiem mieliśmy nadzieję na walkę z Acurami; kończymy z przodu. Jest to jeden z pozytywnych punktów. Zespół dobrze poradził sobie również z różnymi neutralizacjami. Kiedy objąłem kierownicę, cel był jasny: stworzyć przewagę nad Acurą/Highcroftem. Podobnie jak Nicolas, byłem w stanie wyprzedzić ten samochód, ale tym razem samochód bezpieczeństwa nie zredukował naszych wysiłków do zera i przejechaliśmy okrążenie z wyprzedzeniem. Wtedy byłem pomiędzy dwiema wodami: z jednej strony bardzo chciałem zaatakować; z drugiej strony musiałem myśleć o zapewnieniu sobie 5. miejsca i niepodejmowaniu najmniejszego ryzyka. Na suchej nawierzchni samochód spisał się całkiem nieźle, szczególnie na szybkiej stronie. Na mokrej nawierzchni było jeszcze lepiej! »

Dla zdobywcy pole position w Silvertsone, Nicolasa Lapierre’a, piąte miejsce to małe zwycięstwo. Autor pierwszej sztafety przyznaje przede wszystkim, że pomimo krótkiego czasu trwania wyścigu, początkowe założenia Oreki zostały zrealizowane. „ Nasze amerykańskie doświadczenia są wzbogacające. Osiągnęliśmy ciągły postęp. W wyścigu samochód zachowywał się całkiem nieźle, ale opony uległy zniszczeniu i musieliśmy przewidzieć nasz pierwszy pit stop. Byliśmy wtedy jednymi z pierwszych, którzy założyli slicki: była to słuszna decyzja, a na przesychającym torze ORECA 01 była naprawdę dobra. Na wymagającym torze, zarówno dla kierowców, jak i samochodu, byliśmy szybsi od Acuras! »

Jeśli Oreca zdołała wyprzedzić Acury, należy zauważyć, że nie oszczędziły im błędów. Model nr 9 z Patron Highcroft Racing spisał się dobrze w wyścigu, ale musiał zostać całkowicie odbudowany po strasznym wypadku Scotta Sharpa podczas wolnych treningów i startu z boksów na początku wyścigu. Jeśli chodzi o Ferrana z numerem 66, został on uderzony przez Lolę Intersport, zanim Scott Dixon wrzucił go w ścianę opon.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz