Oreca przygotowuje Le Mans w Stanach Zjednoczonych

Oreca weźmie udział w wyścigu 1000 mil Petit Le Mans w ten weekend i planuje wystartować w 12-godzinnym wyścigu w Sebring w 2010 roku. Przed tymi dwoma wyścigami Oreca widzi tylko jeden cel: przygotować się do następnych 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

opublikowany 21/09/2009 à 19:11

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Oreca przygotowuje Le Mans w Stanach Zjednoczonych

Oreca kontynuuje swój projekt „ Le Mans » i intensyfikuje rytm. Po serii Le Mans zespół Signes wyrusza do Stanów Zjednoczonych w amerykańskiej serii Le Mans, zaczynając od wyścigu Petit Le Mans w najbliższy weekend. Aby jak najlepiej przygotować się do tego specyficznego wyścigu, Oreca skorzystała z usług konesera amerykańskich ras, Romaina Dumasa. W ten sposób Cévenol mógł przekazać swoim partnerom swoją wiedzę na temat trasy Road Atlanta, Mikołaj Lapierre i Oliviera Panisa.

Po Petit Le Mans Oreca planuje wziąć udział w najbardziej legendarnym wyścigu wytrzymałościowym poza Europą, 12-godzinnym wyścigu w Sebring. W tym sezonie impreza ta udowodniła swoją renomę organizując pierwszy pojedynek pomiędzy nowym R15 TDi Audi a Peugeot 908 HDiFAP. Wyścig w Sebring stanowi zatem rundę przygotowawczą do 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Z tego powodu Hugues de Chaunac, prezes grupy Oreca, chce wejść do swojego zespołu w Sebring i zrobił to dla Petit Le Mans. „ Dla naszej grupy rok kończy się pod koniec czerwca, a zaczyna w lipcu » wyjaśnia Hugues de Chaunac. „ Przez ponad dwa miesiące skupialiśmy się na przygotowaniach do 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2010. Dlatego właśnie jedziemy do Petit Le Mans, wycieczki, która zapowiada się bardzo pouczająco na wszystkich poziomach. Dystans 1000 km, rywalizacja z Acurą oraz wymagający tor dla mechaników i kierowców to elementy przemawiające za zaangażowaniem się w Road Atlanta. To właśnie podczas ważnych meczów, przeciwko największym drużynom i na największych arenach uczymy się najwięcej! »

« To wyzwanie jest tym bardziej istotne, że planujemy wziąć udział w 12 Hours of Sebring 2010.– kontynuuje Hugues de Chaunac w komunikacie prasowym zespołu. To bardzo trudna impreza, wymagająca pewnej wiedzy o amerykańskich wyścigach. Ogólnie rzecz biorąc, Petit Le Mans i Sebring są dla nas idealne: te spotkania wymagają wysokich standardów zarówno od moich ludzi, jak i mechaników. »

Jeśli chodzi o skład załogi, która będzie dzielić kierownicę Oreca 01 podczas wyścigu 1000 mil Petit Le Mans, Hugues de Chaunac chce podejść do sprawy pragmatycznie. Do najsprawniejszej załogi, w skład której wchodzą Olivier Panis i Nicolas Lapierre, dołączył oficjalny kierowca Romain Dumas Porsche i wkroczył w ten sezon w Grand Am. Nie było żadnych dwuznaczności co do obecności Oliviera Panisa i Nicolasa Lapierre’a » precyzuje Hugues de Chaunac „ Po raz kolejny zademonstrowali na Silverstone cechy, które o nich wiemy, zdobywając pole position i dając ORECA pierwsze zwycięstwo jako producent. To był najlepszy sposób na dotarcie do Petit Le Mans. Do ich wsparcia potrzebowaliśmy doświadczonego kierowcy, który znał American Le Mans Series i Road Atlanta, szczególnie w prototypach. Tak jest w przypadku Romaina. »

0 Zobacz komentarze)