Dominujący w wolnych treningach i kwalifikacjach Acuras potwierdzili swoje dobre występy w wyścigu. Przynajmniej numer 7 udostępniony przez Helio Castronevesa oraz Ricky Taylor, siostrzany samochód został natychmiast opóźniony z powodu przebicia lewego tylnego koła po kontakcie z Mazdą nr 55.
Jednak ARX-05 Brazylijczyka i jego amerykańskiego przyjaciela nie zwyciężył tak łatwo, jak się spodziewano. Najpierw musiała poradzić sobie z dwoma RT24-P, które nadal radziły sobie na tym torze równie dobrze, nie zapominając o Cadillacu DPi-VR nr 10 z Wayne Taylor Racing, który był zaskakująco szybki tego popołudnia.
Mais surtout, à un peu moins d’une heure du but, un déluge s’est abattu sur le circuit. Alors qu’il était en tête du GTLM, Earl Bamber (Porsche 911 RSR-19 n°912) est parti à la faute, tout comme – notamment – Simon Trummer Cassels (Oreca 07 n°52), qui dominait le LM P2, Alvaro Parente (Acura NSX GT3 n°57) ou encore Pipo Derani (Cadillac DPi-V.R n°31), qui parviendra à ramener sa monture à son stand.
Po kilku minutach kierownictwo wyścigu w końcu zdecydowało się wywiesić czerwoną flagę. Wszystkie samochody wróciły do alei serwisowej, gdzie nie wolno było ich dotykać. Na koniec zawodnicy zostaną wznowieni, a odliczanie pokaże, że pozostało nieco ponad 20 minut. Po zakończeniu tankowania i omijaniu Oliver Jarvis (Mazda RT24-P nr 55) był w stanie wznowić wyścig... zanim spadł z rankingów, ponieważ nadal miał na sobie slicki!
Renger van der Zande (Cadillac DPi-VR nr 10) nie prosił o wiele, ale Holender nie będzie w stanie długo opierać się Helio Castronevesowi. Trzykrotny zwycięzca Indy 500 i jego pomocnik Ricky Taylor zapewnili sobie drugie zwycięstwo z Acura Team Penske, pierwsze od maja 2018 roku!
Na drugim stopniu podium znajduje się Van der Zande-Briscoe, który w końcu przeciwstawił się kolejnemu DPi-VR, numerowi 31 Felipe Nasr-Pipo Deraniego, ostatecznie nie ukarany zjazdem ostatniego miasta z drogi.
Para Sebastianów Bourdais-Joao Barbosa (Cadillac DPi-VR nr 5) nie ma się czego wstydzić za swój występ, ponieważ zajął miejsce tuż za podium przed dwiema Mazdami.
W GTLM Porsche zaliczyło serię rozczarowań. Po starciu obu samochodów w poprzedniej rundzie, niemiecki producent dostrzegł, że Bamber skończył na oponach, a Nick Tandy zderzył się z BMW M8 GTE nr 24 Jonathana Edwardsa, podczas gdy obaj mężczyźni walczyli o prowadzenie na trzecim miejscu.
Dlatego Corvette oferuje sobie trzeci dublet z rzędu, C8.R nr 3 Antonio Garcii-Jordana Taylora, przed numerem 4 Tommy'ego Milnera-Olivera Gavina.
Ostatecznie DragonSpeed i jego duet Ben Hanley-Henrik Hedman (Oreca 07 nr 81) objęli prowadzenie w LM P2, natomiast w GTD Lexus i AIM Vasser Sullivan odnieśli trzecie zwycięstwo z rzędu dzięki RC-F GT3 nr. 12 autorstwa Townsenda Bella-Frankiego Montecalvo.
Kolejna rundaIMSA odbędzie się 23 sierpnia na torze Virginia International Speedway. Wyścig zarezerwowany dla kategorii GTLM i GTD.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)