Pierwsza linia w 100% Peugeota w Petit le Mans

Na koniec kwalifikacji najlepszy Peugeot wyprzedza najszybsze Audi o cztery dziesiąte. Spektakl, jaki zapowiada 13. edycja Petit Le Mans, zapowiada się intensywnie.

opublikowany 02/10/2010 à 11:33

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Pierwsza linia w 100% Peugeota w Petit le Mans

„Dzisiaj moim celem było zakwalifikowanie się samochodu w czołowej czwórce, ponieważ wyścig zapowiada się bardzo intensywnie. Sesja już się dla mnie skończyła. Ale czy mamy zamiar trochę poczekać z świętowaniem? » Na kilka minut przed zakończeniem kwalifikacji Anthony Davidson nie chciał zbyt szybko ogłosić zwycięstwa. Od początku tygodnia różnica dzieląca Audi R15 plus Peugeot 908 jest malutki. Ostatecznie, dzięki szybkiemu okrążeniu ukończonemu w czasie 1:07:187, Brytyjczyk utrzymał pole position.

„Po raz pierwszy od 2008 roku jestem odpowiedzialny za kwalifikacje samochodu i jest to moje pierwsze pole position od 2001 roku”. on się cieszy. Jestem bardzo szczęśliwy, zwłaszcza że jutro numer 08 będzie obok nas na starcie. Zdobycie pole position to z pewnością świetny występ, ale musimy natychmiast skoncentrować się przed wyścigiem. Myślę, że kluczem do jutrzejszego sukcesu będzie przede wszystkim dotarcie do mety. »

Jak zaświadcza były członek Team Super Aguri Formuła 1, pierwszy rząd będzie w 100% francuski, a Portugalczyk Pedro Lamy również zdołał pokonać pierścieniami dwa samochody tej marki.

„Dwa Peugeoty w pierwszym rzędzie to dobry wynik, potwierdza to drugie. Samochody są bardzo blisko siebie pomimo różnych opcji technicznych. Antoni wykonał dobrą robotę. »

Numer 07 na torze Davidson-Gené-Wurz przed numerem 08 na torze Lamy-Sarrazin-Minassian, kiedy właśnie zgasły światła, to gruziński weekend, który dobrze się rozpoczyna dla marki lwów.

Ale bądź ostrożny, R15 plus jest czujny. Benoît Tréluyer, który mimo wszystko odkrywa układ Road Atlanta, stracił zaledwie cztery dziesiąte sekundy na rzecz prowadzącego 908 za kierownicą modelu nr 9, który dzieli z Marcelem Fässlerem i André Lottererem.

„Warunki były głównie wilgotne lub mokre, a my nie chcieliśmy podejmować żadnego ryzyka, biorąc pod uwagę, że prognoza pogody przewidywała wyścig na suchym torze, kontynuuje dyrektor techniczny Bruno Famin. Trzej kierowcy Peugeota 908 HDi FAP nr 07 potrzebowali najwięcej „jazdy”, aby nauczyć się toru, ale niestety Anthony wypadł z toru w czwartkowy wieczór podczas nocnej sesji. Samochód nie był poważnie uszkodzony, a mechanikom udało się go naprawić w ciągu nocy. Wykonali fantastyczną robotę. Kwalifikacje to tylko niewielka część naszej pracy w ten weekend na Road Atlanta. Musimy teraz przygotować się do wyścigu, który zapowiada się trudny. Musimy być na mecie, aby zdobyć ważne punkty z perspektywy międzykontynentalnej Le Mans Filiżanka. »

Po dublecie na Silverstone Peugeot z hukiem rozpoczął pierwszą edycję ILMC. Ale zwycięstwo Audi w ten weekend i wszystko zacznie się od nowa. Zwycięzca zeszłego roku zespół Peugeot Sport zrobi wszystko, co w jego mocy, aby odnieść drugie zwycięstwo z rzędu w Gruzji i drugie zwycięstwo w tym sezonie w Stanach Zjednoczonych po Sebringu. Ale w Audi nie słyszymy tego w ten sposób. Niemieckiej firmie będzie zależało na odzyskaniu trofeum, które królowało w Ingolstadt przez dziewięć kolejnych lat, od 2000 do 2008 roku.

0 Zobacz komentarze)