Rushbrook: „DPi byłaby bardzo dobrą platformą”

Dyrektor Ford Performance Mark Rushbrook jest zainteresowany DPi w Imsa, choć szacunki budżetowe dotyczące przepisów Hypercar wydają mu się zbyt wysokie. Ocenie podlega także World RX i jego kategoria elektryczna.

opublikowany 10/02/2019 à 09:30

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Rushbrook: „DPi byłaby bardzo dobrą platformą”

Czy masz nadzieję, że DPi stanie się hybrydą po 2021 roku?

Tak. Jest to konieczne ze względu na kierunek obrany przez przemysł samochodowy i Forda, szczególnie w zakresie elektryfikacji pojazdów drogowych, hybrydowych lub elektrycznych. W Wytrzymałość, biorąc pod uwagę możliwości, jakie oferuje ta dyscyplina, DPi byłaby bardzo dobrą platformą.

Czy nalegałeś na wspólne regulacje LM P1 – DPi?

Zawsze mówiliśmy, że walczymy o to, aby mieć wzór podobny do tego, jaki mamy dzisiaj w GT, ponieważ możemy równie dobrze ustawić nasz samochód w Imsa w GTLM niż w WEC w GTE Pro. Chcielibyśmy móc zrobić to samo w Prototype. Musi jednak także pozwolić nam na promowanie odpowiednich technologii w przystępny sposób w tych dwóch seriach.

Tak naprawdę nie podążamy tą ścieżką…

Trudno być pewnym, dopóki regulamin nie zostanie opublikowany. Wygląda na to, że nie idą teraz w tym samym kierunku, ale to nie znaczy, że nie ma nadziei.

Co sądzisz o szacunkach budżetowych przedstawionych przez Automobile Club de l’Ouest (ACO) dotyczących przyszłej kategorii Hypercar?

Jest co najmniej dwa razy droższe.

Program Forda GT ma zakończyć się pod koniec 2019 roku. I co z tego?

Nie będziemy komentować tego, co będzie się działo pod koniec bieżącego roku. Nasza przyszłość w Endurance zależy od tego, co wydarzy się w Prototype. Zanim podejmiemy jakiekolwiek decyzje, musimy zobaczyć, co się stanie.

 

Czy po zakończeniu oficjalnego programu GT samochody będą w rękach prywatnych zespołów?

Absolutnie. I moglibyśmy zapewnić dalsze działania.

Będziesz wspierać Starda w Mistrzostwach Świata w Rallycrossie (World RX). Czy nadal rozważasz pojawienie się E-WRX w przyszłości?

Tak, producenci mają czas do marca, aby zapewnić sobie zaangażowanie na rok 2021. Jest to dla nas nadal opcja, jeśli ostateczna decyzja nie została jeszcze podjęta.

Czy WRX może stać się Twoim głównym programem? Czy to wystarczy?

Dostępnych jest dla nas wiele opcji. Ale są WRX i ARX i podobnie jak w Endurance chcielibyśmy mieć wspólną platformę. Nie jest to zdefiniowane, ale będzie odgrywać rolę w naszych decyzjach.

E-WRX w 2021 roku. Czy nie jest już za późno na Twoje kampanie komunikacyjne?

Rok 2020 był za wcześnie i Rok 2021 wydaje mi się dobrą datą.

 

 

Widzieliśmy Cię na różnych E-Prixach, więc zadaję Ci to samo pytanie w sprawie Formuła E...

Patrzymy na platformy w 100% elektryczne, a Formuła E jest jedną z nich. Regularnie rozmawiamy z Alejandro (Agagiem, prezesem Formuły E. wyd.) i zespołami. Najnowsza jest z początku tego tygodnia…

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz