Sébastien Bourdais: „Wspaniałe wspomnienia z Long Beach”

To w roli obrońcy tytułu Sébastien Bourdais pojedzie do Long Beach na trzecią rundę sezonu IMSA, pierwszą w formacie sprinterskim GTP.

opublikowany 29/03/2023 à 11:21

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Sébastien Bourdais: „Wspaniałe wspomnienia z Long Beach”

Sébastien Bourdais podczas 12-godzinnego wyścigu w Sebring – fot. Jan Patrick Wagner / DPPI

Cadillac wygrał tętniącą życiem edycję Long Beach w 2022 r. Startując z pole position, Sébastien nr 01 Bourdais i Renger van Zande dobiegli do mety jako zwycięzcy, przed numerem 02 Earla Bambera i Alexa Lynna, pomimo wypadku Francuza na początku wyścigu.

« Mam wspaniałe wspomnienia z Long Beach; to miejsce, które w przeszłości było dla mnie bardzo dobre i w którym zawsze lubiłem biegać, pamięta Bourdais. To był całkiem ciekawy weekend (w 2022). Pierwsza sesja treningowa była nieco trudna, ale John (Hennek) dał nam świetny samochód już od drugiej sesji i ustanowiłem swój najlepszy czas w roku. Samochód był po prostu niesamowity. Nasz Cadillac DPi jechał po szynach i rozpoczął kwalifikacje z nowym rekordem toru, a następnie w bardzo niekonwencjonalny sposób wygrał wyścig. Zaskoczyło mnie GT w spince do włosów i zbyt późno zrozumiałem, że DPi nie ma promienia krzywizny, przy którymIndyCar byłem do tego przyzwyczajony: zabrakło mi miejsca i utknąłem w ścianie, wychodząc. To była dość wczesna faza wyścigu, musieliśmy i musieliśmy pokonać 20-sekundowe opóźnienie czy coś w tym rodzaju, wyprzedzić wszystkich naszych konkurentów, aby wrócić na prowadzenie. Niemniej jednak samochód spisał się tego dnia bardzo dobrze i udało mi się odnieść zwycięstwo, co było niesamowite. To był wspaniały weekend i wspaniały dzień dla Cadillac i Chip Ganassi Racing. »

Czy Cadillac, niepokonany od 2017 roku na ulicach Kalifornii, będzie w stanie utrzymać swoją dynamikę dzięki nowej generacji prototypów? W Daytona seria V.R amerykańskiego producenta ucierpiała pod rządami Acury i jeśli zwycięstwo uśmiechnęło się do numeru 31 z Action Express Racing w Sebring, było to spowodowane chaosem, który nastąpił 15 minut przed czasem. Jeśli chodzi o numer 01 Sébastiena Bourdaisa i Rengera van der Zande, został on zmuszony do wycofania się po dziewiątej godzinie wyścigu, podczas gdy Manceau objął prowadzenie w wyścigu.

« Oczywiście rok 2023 to duży reset, sędzia Bourdais. Przez cały dzień w Sebring byliśmy bardzo silni, ale wydaje się, że Porsche i Acura były lepsze pod koniec wyścigu. Wydawało się, że nasz samochód ożył już w połowie wyścigu. I idzie bardzo dobrze z Sebring do Long Beach. Cadillac zawsze był uważany za samochód do pokonania w Sebring i na torach ulicznych. To samochód, który nie był szczególnie wrażliwy na wysokość zawieszenia. Nie sądzę, że zobaczymy potwora na torze szosowym w porównaniu z potworem na torze ulicznym, gdzie ostatecznie znajdą się w zupełnie innych spektrum, co bardzo utrudnia zrównoważenie serii pod względem wydajności. Myślę, że wszystko będzie bardziej otwarte i mam nadzieję, że w każdym wydarzeniu będziemy po właściwej stronie płotu. »

W przypadku zwycięstwa byłby to piąty sukces Sébastiena Bourdaisa w Long Beach po zeszłym roku i trzy w CART (2005, 2006, 2007). W tym roku ponownie rundaIMSA odbędzie się w sobotę 15 kwietnia jako wyścig pomocniczy przed wyścigiem IndyCar zaplanowanym na niedzielę 16 kwietnia.

CZYTAJ TAKŻE > Zwycięski powrót Sébastiena Bourdaisa w Long Beach

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – C2 PCCF 2024