USC – 12 godzin w Sebring – Ganassi tworzy historię na Florydzie

Zespół Ganassi po raz pierwszy wziął udział w klasyku z Florydy i odniósł sukces dzięki trio Pruett-Rojas-Franchitti.

opublikowany 16/03/2014 à 08:01

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

USC – 12 godzin w Sebring – Ganassi tworzy historię na Florydzie

Widzieliśmy Riley-Fordów Ganassiego w dobrej formie podczas sesji treningowych i podejrzewaliśmy, że będziemy musieli na nich liczyć w drugiej rundzie United Sportscar Championship 2014. Ganassi, który nieco przegapił swój 24-godzinny wyścig w Daytona, był mając nadzieję, że wyraźnie podniesie poprzeczkę w Sebring dzięki dwóm trio Marino Franchitti – Memo Rojas – Scott Pruett na nr 01 i Scott Dixon – Tony Kanaan – Sage Karam na nr 2. Jednak podczas kwalifikacji była to Corvette DP nr 5 należąca do Action Express Racing, prowadzona przez Francuza Sébastiena. Bourdais który zdobył pole position.

Pierwsza połowa wyścigu była bardzo nierówna i naznaczona licznymi wypadkami, w tym wypadkiem Matteo Malucellego na torze Ferrari nr 62 Risi Competizione z kolei nr 1. Włoch brał już udział w strasznej katastrofie Memo Gidleya w Daytona. Dodatkowo, gdy Malucelli próbował uruchomić się ponownie, na wyjściu z pierwszego zakrętu utworzyło się osiedle, z którego Porsche nr 30 NGT, który uderzył w Ferrari jadące z bardzo małą prędkością. Kolejnym godnym uwagi wydarzeniem na początku wyścigu był pożar SRT Vipera nr 33.

Gdy zaczęła zapadać noc i wycieczki w końcu zaczęły naśladować się nawzajem, stanowiska w różnych klasach stały się nieco sztywne. HPD ARX-03b nr 2 z Simona Pagenauda – Johannes Van Overbeek – Ed Brown prowadził postępowanie w Prototype, podczas gdy w GTLM dominowało Porsche 911 z numerem 912 pochodzące z Porsche North America firmy Bergmeister-Long-Christensen. Komputery PC zostały zdominowane przez ORECA FLM09 od Core Autosport of Gue-Bennett-Braun, a GTD przez Porsche 911 GT America od Magnus Racing. Na niecałą godzinę przed końcem Marino Franchitti ponownie zatankował swoim Riley-Fordem nr 1 – Ganassi. Extreme Speed ​​​​Motorsport odzyskał pozycję lidera z numerem 1 prowadzonym przez Ryana Dalziela. Ten ostatni nie zjechał do boksów kilka chwil później, bo na 20 minut przed końcem nastąpiła ostatnia przerwa, jedenasta w tej edycji 11, która wznowiła wyścig. Jednak HPD ARX-2014b nr 03 nigdy nie będzie w stanie podważyć zwycięstwa samochodu zespołu Ganassi. „Podczas ostatniego restartu nie było tak źle, wyjaśnił Franchitti. Miałem kilku GT, którzy pomogli mi zyskać przewagę na pierwszym okrążeniu. Wspaniale jest powrócić do formy po Daytonie. »

Ostatecznie oba samochody będzie dzieliła jedynie 4″682, najmniejsza różnica w historii. Zwycięzcy wyścigu Daytona, Corvette nr 5 Action Express Racing DP z Bourdais-Fittipaldi – Barbosa, która przez długi czas prowadziła na początku imprezy, ostatecznie zajęli 3. miejsce. Simon Pagenaud, startujący w drugiej edycji Extreme Speed ​​Motorsport HPD ARX, zajmuje 5. miejsce tuż za OAK Racing Morgan-Nissan Olivier Pla – Alex Brundle – Gustavo Yacaman. LM P2 był jednym z faworytów na Florydzie, ale nie doszedł do skutku. Należy zwrócić uwagę na wycofanie na emeryturę ORECA-Nissan z Muscle Milk Racing z Mardenborough – Luhr – Graf, który doświadczył problemów ze skrzynią biegów, Mazda SkyActiv Tristana Vautiera i Deltawing.

W GTLM zwycięstwo Porsche 911 nr 912 z Porsche North America Jörga Bergmeistera – Michaela Christensena – Patricka Na długo przed SRT Viperem nr 93 z SRT Motorsports Jonathana Bomarito – Kuno Wittmera – Roberta Bella i BMW Z4 GTE RLL zespołu Joey Hand – Bill Auberlen – Andy Priaulx. 911 nr 911 Patricka Pileta zajęło w sumie 20. miejsce i 9. w swojej kategorii po kolizji z uszkodzonym komputerem na początku wyścigu.

W kategorii komputerów PC, ORECA FLM09 nr 54 Colina Brauna – Jona Bennetta – Jamesa Gue z Core Autosport utrzymuje przewagę nad FLM09 RSR Racing Bruno Junqueiry – Duncana Ende – Davida Heinemaiera Hanssona, który przez długi czas prowadził debaty czas . Wreszcie w GTD Magnus Racing Porsche 911 GT America zwyciężyło z trio Andy Lally – John Potter – Marco Seefired. Kevin Estre i Park Place Motorsports 911 uplasowali się na 45. miejscu.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz