USC – IMSA publikuje regulamin na sezon 2015

Jeśli w 2015 roku przepisy techniczne USC pozostaną podobne, Międzynarodowe Stowarzyszenie Sportów Motorowych dokonało pewnych zmian na poziomie sportowym.

opublikowany 11/12/2014 à 16:17

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

USC – IMSA publikuje regulamin na sezon 2015

L 'IMSA opublikowany regulamin sportowy dotyczące następnego sezonu USC, który rozpocznie się 10 i 11 stycznia Roarem przed Rolexem 24, te trzydniowe testy przygotowujące do 24-godzinnego wyścigu w Daytona (Floryda), który odbędzie się 24 i 25 stycznia. Przepisy techniczne pozostaną zasadniczo takie same do obowiązującego w tym roku. „Przeanalizowaliśmy opinie z padoku USC i okazało się, że musimy zapewnić spójność w drugim sezonie”, powiedział Scott Elkins, dyrektor IMSA. „Nowe rozporządzenie jest efektem otwartego dialogu z naszymi uczestnikami. Dyskusje te będą kontynuowane w przyszłym miesiącu w Roar przed Rolex 24 i przez cały sezon. »

Nowy system punktowy

IMSA zmieniła swój system punktowania dla załóg Prototype i GT LeMans, mając na celu: preferować te oparte na perspektywie długoterminowej.
– Kierowcy otrzymają takie same punkty, jeśli samochód nie ukończy wyścigu, niezależnie od jego pozycji na starcie.
– Zespoły zarejestrowane w Prototype Challenge i GT Daytona będą mogły zgłosić załogi składające się z czterech do pięciu kierowców na samochód do wyścigów wytrzymałościowych. Kierowcy srebrni lub brązowi otrzymają te same punkty, co ich złoty kolega z drużyny, jeśli samochód nie ukończy wyścigu, pod warunkiem, że osiągnęli minimalny czas za kierownicą.
– Trofea Jima Truemana i Boba Akina nie będą już nagradzać kategorii PC i GTD, ale prototypy i GTLM. Zwycięzcy otrzymają automatyczne zaproszenia do 24 godziny Le Mans 2016.

Kwalifikacje i wyjazd

- Kierowca, który zakwalifikował samochód, musi wystartować. W przypadku zmiany samochód zostanie przesunięty na koniec tabeli kategorii.
- Pole startowe zostanie ułożone według kategorii jeśli wszystkie cztery klasy biorą udział w wyścigu. Prototypy rozpoczną się przed komputerami PC, GTLM i GTD. Obydwa pola Prototypes i GT będą miały osobne starty z jednym samochodem bezpieczeństwa.
- Opony używane w kwalifikacjach muszą być założone przed rozpoczęciem wyścigu gdy warunki są suche. Nieautoryzowana zmiana będzie równoznaczna ze spadkiem na sam dół tabeli danej kategorii. Zespół będzie oczywiście mógł wybrać rodzaj gumy, jeśli warunki będą mokre, chyba że kierunek wyścigu uzna, że ​​wyścig jest „mokry”. Wymagane będą wówczas rowkowane gumy.

Procedury żółtej flagi

Aby ograniczyć zakłócenia, organizatorzy zdecydowali się na utworzenie dwóch rodzajów żółtych flag: „Standardowy” i „Krótki” (krótki). Stoiska będą otwarte pod standardową żółtą flagą z przystankami rozdzielonymi kategoriami. Natomiast w okresie krótkiej żółtej flagi będą one zamknięte. Samochody będą wówczas musiały poczekać na zieloną flagę przed powrotem do boksów, chyba że wymagana będzie pomoc medyczna.

IMSA również wskazała, że ​​ma taki zamiar złagodzić sankcje w określonych przypadkach, łącznie z ostrzeżeniami w przypadku pierwszego naruszenia regulaminu.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz