Pierwszy test LMDh Porsche planowany przed końcem 2021 roku

Thomas Laudenbach, nowy szef sportów motorowych w Porsche, mówił o postępach w projekcie LMDh niemieckiej firmy.

opublikowany 04/11/2021 à 08:30

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Pierwszy test LMDh Porsche planowany przed końcem 2021 roku

LMdh Porsche powinien w tym sezonie wyjechać na tor (© Porsche Media)

Porsche n’étudie pas seulement sur un potentiel retour en Formuła 1 na rok 2026. Podczas swojej konferencji prasowej Thomas Laudenbach, nowy szef sportów motorowych w Zuffenhausen, mówił także o projekcie o znacznie mniej odległej przyszłości, jakim jest powrót do Wytrzymałość i 24 godziny Le Mans. „Harmonogram jest napięty, ale realizujemy go zgodnie z harmonogramem i robimy duże postępy”, szacuje człowiek, który dołączył do Porsche w 1998 roku. Pierwszego testu przyszłego LMDh można się zatem spodziewać przed świętami Bożego Narodzenia.

Przeczytaj także > Porsche coraz bardziej otwarte na powrót do F1

Pochodzący z Santiago de Chile będzie miał pracę przy licznych projektach realizowanych po drugiej stronie Renu. Oprócz przyszłego prototypu, Formuła E i pojazd elektryczny Mission R zajmują się również mostami pomiędzy poszczególnymi projektami: „Zawsze są jakieś powiązania. Wymieniamy wielu inżynierów w ramach tych różnych projektów i myślę, że jest to niezwykle korzystne. Nasi inżynierowie nie pracują nad wszystkimi projektami jednocześnie, ale nad dwoma lub trzema. Szczególnie jeśli spojrzeć na program naszej fabryki, potrzebujemy tego. Nie twierdzę, że ułatwia nam to życie, bo nie jest to najłatwiejsza droga, ale myślę, że posiadanie takich kontaktów naprawdę jest korzystne”.

Jeśli chodzi o kierowców, żadne ogłoszenia nie zostaną ogłoszone, dopóki pełny skład nie zostanie sfinalizowany. Thomas Laudenbach potwierdził jednak, że Yifei Ye, niedawno wybrany na kierowcę Porsche w regionie Azji i Pacyfiku, jest możliwy:„Fakt, że został wybrany na kierowcę wybranego przez Porsche Motorsport, pokazuje, że ma potencjał, Posiada powiedział. Dla mnie jest zdecydowanie za wcześnie, aby powiedzieć, dokąd to doprowadzi, ale na pewno mamy długą historię rozwoju młodych kierowców. Bardzo chciałbym mieć chińskiego kierowcę w projekcie LMDh, ale ostatecznie kierowca musi być szybki : będziemy musieli zobaczyć, jak się zachowa. »

Na koniec potwierdził, że plan działania Porsche zakładał umożliwienie udziału zespołom klientów WEC i IMSA od początku 2023 roku.

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)