ORECA otwiera stanowisko do testowania silników wodorowych

Grupa ORECA posiada „stół do testów wodorowych” w swojej spółce zależnej zajmującej się silnikami z siedzibą w Magny-Cours.

opublikowany 08/12/2022 à 17:17

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

ORECA otwiera stanowisko do testowania silników wodorowych

ORECA uruchamia stanowisko do testowania silników wodorowych. ©ORECA

To duży krok naprzód, do którego ORECA się przygotowuje. Zawsze poszukująca rozwoju francuska grupa z siedzibą w Nièvre pracuje obecnie nad własnym, konkurencyjnym silnikiem spalającym wodór. Pierwszy we Francji!

« Od chwili powstania poszukiwanie wydajności i sukcesu sportowego jest częścią DNA ORECA., podkreśla Hugues de Chaunac. Dzisiaj, za pośrednictwem ORECA Magny-Cours, działu silników, Grupa planuje nowe, istotne podejście i cieszymy się, że partnerzy instytucjonalni nas wspierają. Projekt ten uzyskał niedawno certyfikat Pôle Véhicule du Futur i jest wspierany przez partnerów instytucjonalnych, takich jak BPI i region Burgundia-Franche-Comté. Ich wsparcie jest wyrazem uznania zarówno dla kompetencji naszej firmy, jak i jej wiodącej roli w rozwoju technologii jutra.. "

U progu swoich 50e rocznicy firma ORECA przygotowuje się do podjęcia działań poprzez otwarcie stanowiska testowego silników wodorowych. Projekt konstrukcji Nivernaise „ ma na celu wykorzystanie wodoru (H₂) jako źródła energii w silniku cieplnym (zastępując tradycyjną benzynę lub olej napędowy). Wodór będzie wtryskiwany bezpośrednio do komory spalania, a nie do układu dolotowego. » Jest to częścią celu, jakim jest odpowiedź na wyzwania związane z transformacją ekologiczną. Spalanie wodoru nie powoduje wytwarzania CO₂ (dwutlenku węgla) w przeciwieństwie do spalania konwencjonalnego i może znacznie zmniejszyć (-50%) poziom emisji NOx (tlenków azotu) oraz poziom emitowanych cząstek stałych (-80%).

©ORECA

ORECA wprowadza innowacje

W tym celu ORECA jest odpowiedzialna za modyfikację silnika spalinowego „ opracowany dla paliwa ciekłego typu benzyna » w celu zapewnienia kompatybilności umożliwiającej spalanie wodoru. Proces ten wymaga kilku etapów, ponieważ dotyczy on wszystkich części silnika (przedefiniowanie komory spalania, układów zasilania powietrzem i wodorem). : przedefiniowanie głowicy cylindrów, tłoka, adaptacja turbosprężarki, zmiana i charakterystyka wtryskiwacza gazu i wreszcie identyfikacja możliwych wpływów związanych ze stosowaniem gazu i wodoru na wszystkie stykające się części mechaniczne.

« Od momentu powstania ORECA przyjęła długoterminową wizję, a poprzez projekt silnika spalinowego wodorowego jego cel jest dwojaki: wykorzystać dziesięciolecia doświadczeń w zakresie silnika spalinowego w wyścigach samochodowych, aby kontynuować jego rozwój, dostosowując się do nowej energii, wodoru, dodaje Rémi Taffin, dyrektor techniczny ORECA. Projekt ten wydaje się być logiczną i przemyślaną kontynuacją, pozwalającą działowi silników Grupy jasno wyrazić swoje zamierzenia. Jako ekspert w dziedzinie przygotowania silników cieplnych pragnie także współtworzyć podejście do ograniczania wpływu emisji dwutlenku węgla. Nie chodzi tylko o wyszukiwanie, ale także o znalezienie i zaproponowanie elementów technologicznych, które są wiarygodne i odpowiedzialne pod względem technicznym i finansowym. Dzięki temu ekscytującemu i innowacyjnemu projektowi ORECA jest konkretnie zaangażowana w transformację technologiczną, która powinna umożliwić wszystkim graczom sportów motorowych dalsze czerpanie korzyści ze swojej pasji dzięki nowym rozwiązaniom energetycznym, które odpowiadają wyzwaniom społecznym.. "

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)