24-godzinny Le Mans: Aston Martin Berezina

Dwa Astony Martiny AMR-One, które już spadły w czystych osiągach, nie pojawiły się w wyścigu. Numer 009 przejedzie 2 okrążenia w porównaniu do czterech w przypadku swojego siostrzanego samochodu.

opublikowany 15/06/2011 à 09:53

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

24-godzinny Le Mans: Aston Martin Berezina

Dla zespołu, który na początku sezonu oświadczył, że ma zdecydowany zamiar zmierzyć się z Audi i PeugeotZnalezienie się 20 sekund do pole position w kwalifikacjach musiało być trudne do przetrawienia, nawet jeśli w Prodrive mówiliśmy o zachęcających występach. A co z wynikami w wyścigu? O 15:25, zaledwie 25 minut po starcie, numer 009 otwiera listę osób przechodzących na emeryturę. Powód ? Pompa wodna uległa awarii. W tym samym czasie #007 doświadczył podobnego problemu i został zepchnięty na tył swojego pudełka.

„Zdiagnozowaliśmy pęknięcia na aluminiowym kole pasowym i zdecydowaliśmy się na wymianę elementu na stalowy, ale spowodowało to problemy gdzie indziej. Dlatego ponownie uruchamiamy 007 z częścią aluminiową” powiedział wówczas menadżer zespołu George Howard Chappell.

Najnowocześniejszy AMR-One powraca na tor w rękach Stefana Mücke. Jednak jedno okrążenie później Niemiec wrócił do pit stopu i już nigdy go nie opuścił.

„Jestem bardzo zawiedziony zespołem i fanami marki, którzy przyjechali do Le Mans, aby zobaczyć dobry wyścig, którego im nie zaoferowaliśmy, ubolewa nad Georgem Howardem-Chappellem. Wiele osób ciężko pracowało, aby dać dobre widowisko. Biorąc pod uwagę problemy, jakie mieliśmy przy rozwoju samochodu, łatwo byłoby się poddać i nie brać udziału, ale zdecydowaliśmy się przejść dalej. Czwartkowy trening zdawał się pokazywać nam, że stać nas na całkiem niezły wynik. Próbowaliśmy zrobić coś lepszego, ale próbując rozwiązać mały problem, stworzyliśmy większy. To wyścigi samochodowe. Nie poddamy się? »

Trudno jednak sobie wyobrazić, że AMR-One pewnego dnia będzie walczył z Audi i Peugeotem, a nawet z Pescarolo czy Rebellionem. Wybory techniczne dokonane na początku mogły nie być najrozsądniejsze.

Odkryj w swoim magazynie AUTOhebdo, dostępnym obecnie w kioskach, pełną 42-stronicową analizę 79. 24 godziny Le Mans przez naszych specjalnych korespondentów w Sarthe.

0 Zobacz komentarze)