6 godzin Bahrajnu – Porsche kontra Ferrari: pojedynek o tytuł GTE Pro

To właśnie na pustyni Bahrajnu odbędzie się ostatni double-header WEC. W GTE Pro Porsche i Ferrari muszą zdecydować o tytule, a sędzią BoP będzie…

opublikowany 29/10/2021 à 16:54

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

6 godzin Bahrajnu – Porsche kontra Ferrari: pojedynek o tytuł GTE Pro

Porsche i AF Corse łeb w łeb w walce o tytuł LMGTE Pro (© François Flamand / DPPI)

Jak prezentują się dwa ostatnie wyścigi sezonu, WEC szuka swojego mistrza w LMGTE Pro. Na początku tej podwójnej rundy na pustyni dwie załogi rywalizują o tytuły kierowców i producentów. Alessandro Pier Guidi i James Calado, mistrzowie świata w Sakhir w 2017 roku, mają na swoim koncie 124 punkty Ferrari 488 GTE EVO numéro 51 d’AF Corse. Kévin Estre et Neel Jani sont en embuscade avec 112 unités et espèrent renverser la tendance au volant de la Porsche 911 RSR – 19. Alors que quatre courses ont été disputées jusqu’à présent, les deux équipages ont chacun remporté 50% de victoire.

Na przegrzanym przez nieustanne gorąco asfalcie degradacja opon będzie ważnym czynnikiem w przedostatniej rundzie. „To będzie bardzo trudny wyścig, uważa Neel Jani. Cczy nie będziemy jeździć nocą, ale w dzień. Zrobiłem okres w ćwiczeniach swobodnych 3. Na początku było w porządku, ale potem było jak jazda na skorupkach jaj i trudno było nie przesadzić. W samochodzie jest też dość gorąco. Przygotujemy się najlepiej jak potrafimy, bo gdy temperatura spada, jesteśmy lepsi. » 8 godzin, które odbędą się w sobotę 6 listopada, może zatem okazać się korzystniejsze dla niemieckiej firmy. 

 

BoP zakwestionowana przez AF Corse

Kolejny ważny czynnik, który należy wziąć pod uwagę w tym pojedynku: równowaga wydajności. Tym samym AF Corse został ukarany. Pojemność paliwa Ferrari 488 GTE EVO zmniejszono o 4 litry do 89 litrów na torze, na którym ponad połowę dystansu pokonuje się na pełnym otwarciu przepustnicy. „Uwielbiam wygrywać i przegrywać wyścigi na torze, ale ta decyzja, choć uzasadniona, wydaje mi się bardzo wątpliwa, sędzia Alessandro Pier Guidi. Nie jesteśmy w stanie walczyć w obronie naszego przywództwa, więc nie sądzę, że jest to zbyt sprawiedliwe. Jednak nie jesteśmy typem, który łatwo się poddaje, więc zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby zdobyć tytuły.. W pierwszych dwóch sesjach treningowych liderzy mistrzostw tracili ponad dwie sekundy do najlepszego czasu wyznaczonego przez swoich prześladowców. Czy BoP aż tak bardzo karze samochody? Praskający Koń na tym utworze, czy też jest to zwykły blef ze strony AF Corse? 

Wydaje się, że kwalifikacje dały początek odpowiedzi. Kévin Estre wywalczył pole position z czasem 1:56.144, tracąc Piera Guidiego o ponad sekundę. Czy dopiero czwarty włosko-brytyjski duet będzie mógł wrócić do wyścigu? Odpowiedź w najbliższą sobotę od godziny 10:XNUMX (czasu francuskiego).

Przeczytaj także > 6H Bahrajnu – Kwalifikacje: Hartley umieszcza Toyotę na pole position

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)