Bahrajn 8H – Kévin Estre: „Naszym celem jest pokonanie AF Corse nr 51”

Po zwycięstwie Kévina Estre i Neela Janiego w 6-godzinnym wyścigu w Bahrajnie francusko-szwajcarski duet w mistrzostwach GTE Pro stracił zaledwie jeden punkt za Alessandro Pierem Guidim i Jamesem Calado (AF Corse nr 51). Na padoku Sakhir (Bahrajn) Habowie rozmawiali o nadchodzącym finale.

opublikowany 04/11/2021 à 13:39

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Bahrajn 8H – Kévin Estre: „Naszym celem jest pokonanie AF Corse nr 51”

Kévin Estre i Neel Jani wyruszają w podróż po tytuł mistrza świata w Bahrajnie (© François Flamand / DPPI)

Po pierwsze, jak poszło 6 godzin w Bahrajnie?

Nous étions en première et deuxième positions avec les deux Porsche et nous avons réussi à rester devant au premier virage. Les Ferrari Utrzymywali się przez pierwsze 4-5 okrążeń, a potem zaczęli tracić trochę czasu. Tracili coraz więcej dziesiątych na okrążeniu, podążając za sztafetami. Mieliśmy takie samo tempo z 91-tką, a oni nie atakowali jak szaleni, aby wygrać wyścig, ponieważ to my walczymy o mistrzostwo kierowców. 

Teraz, gdy zbliżyłeś się o jeden punkt do Alessandro Piera Guidiego i Jamesa Calado, jaki będzie wynik tego ostatniego wyścigu?

Będzie to nadal sprowadzać się do degradacji opon, zarządzania wyścigiem i strategii. Miłej zabawy i odrobiny szczęścia także z Full Course Yellows. Ale także ich występ. Różnica w ich BoP jest dziwna, moim zdaniem była zbyt duża na torze.

W rzeczywistości został poprawiony pod kątem 8 godzin. Co myślisz ?

FIA i ACO odebrały moc silnikom na ostatni weekend sezonu WEC w porównaniu do Monzy, ponieważ mieli tam większy potencjał, niż pokazali przez cały wyścig. Pozostaliśmy niezmienni, wierni sobie, ale trudno wiedzieć, co oni robią. Dzięki temu BoP są w środku pomiędzy Monzą a pierwszym wyścigiem tutaj. Teoretycznie powinno im to dać trzy dziesiąte. Ze swojej strony postaramy się mieć jak najbardziej spójny samochód, zdobyć pole position i wrócić do równej liczby punktów (pole position zapewnia jeden punkt w WEC. Przyp. red.), a następnie wygrać wyścig. Nie wywierając na siebie presji, naszym głównym celem jest pokonanie 51-tki w tym wyścigu. Jeśli zakończymy wyścig z wyprzedzeniem, zdobędziemy mistrzostwo. 

Czy w ten weekend mogą pojawić się instrukcje dla zespołu?

Obydwa mistrzostwa są ważne dla Porsche. Podczas wyścigu nie będzie zbyt wielu instrukcji zespołowych, chyba że będziemy musieli zdobyć 51-tkę bez marnowania czasu. 

Przeczytaj także > 8 godzin Bahrajnu – GTE Pro: nowy BoP dla Ferrari

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz