Alessio Rovera celuje w miejsce Hypercar w Ferrari w 2023 roku

Awansowany na oficjalnego kierowcę Ferrari i przystępujący do podwójnego programu WEC-ELMS w 2022 r. z AF Corse w LM P2, Alessio Rovera rozgląda się za miejscem w przyszłym LMH Ferrari.

opublikowany 21/11/2021 à 17:43

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Alessio Rovera celuje w miejsce Hypercar w Ferrari w 2023 roku

Alessio Rovera marzy o prowadzeniu przyszłego Hypercara Ferrari (© Joao Filipe / DPPI)

26-letni Alessio Rovera znajduje się na rozdrożu w swojej karierze. Po zdobyciu tytułu w GTE Pro-Am z AF Corse u boku François Perrodo i Nicklasa Nielsena w swoim pierwszym sezonie w WEC, Lombard w 2 roku przejdzie do kategorii LM P2022. „To był sezon niesamowite, zwierzył się nam na torze Mugello podczas Ferrari Finali Mondiali. Nie spodziewałem się, że już w pierwszym roku wygram jedne z największych mistrzostw świata. Było to nieoczekiwane, ale jestem bardzo szczęśliwy, że mi się to udało. Dziękuję zespołowi i kolegom z drużyny za umożliwienie tego występu. Przyszły rok to początek nowej przygody w LM P2. » Bo czym będzie dla niego i Nielsena chrzest w prototypie, w przeciwieństwie do Perrodo, którego pierwsze doświadczenia sięgają sezonów 2017 i 2018-2019 w TDS Racing u boku Matthieu Vaxivière'a (2017, 2018-2019) i Emmanuela Collarda (2017) W takim razie Loic Duval (2018-2019).

„Testowaliśmy w Aragonii, musimy się poprawić, ale to nowy samochód dla zespołu– ocenia pilot transalpejski. Musimy to robić krok po kroku. Spróbujemy wygrać klasyfikację LM P2 Pro-Am i być może w sumie zdobędziemy kilka podium i kilka pole position. Będziemy musieli działać szybko i regularnie Le Mans, co będzie naszym głównym celem. » Wysokie cele przed człowiekiem, który właśnie otrzymał awans na oficjalnego kierowcę Ferrari. „Zostanie kierowcą fabrycznym jest dla mnie czymś niesamowitym, to był mój cel, odkąd byłem młodszy, ale bycie kierowcą Ferrari to coś jeszcze więcej dla Włocha. Dyskusje rozpoczęły się przed 24-godzinnym wyścigiem Le Mans i osiągnęliśmy porozumienie w Bahrajnie. »

„Walka o generała w Le Mans”

Jazda LM P2 z AF Corse z tym fabrycznym statusem kierowcy sprawia, że ​​Alessio Rovera jest kandydatem na przyszły Hypercar marki. Praskający Koń a zainteresowana osoba jest w pełni świadoma możliwości, jakie przed nią stoją. „Hipersamochód będzie tutaj [w 2023 r.]. Mamy wielu dobrych kierowców na zaledwie sześć miejsc, ale mam nadzieję, że uda nam się je zdobyć. Przyszły sezon w LMP2 będzie dla Nicklasa bardzo ważny (Nielsen. Wyd.) i ja za to. W tym roku wygraliśmy 24-godzinny wyścig Le Mans w GTE Am, ale walka o klasyfikację generalną to znowu coś innego. » W przypadku foteli, które będzie dostarczać w najwyższej kategorii, marka będzie faworyzować wewnętrznych kierowcówWytrzymałość a bycie wyznaczony na oficjalnego pilota jest koniecznie gwarancją zaufania.

CZYTAJ TAKŻE > Alessio Rovera (AF Corse) awansowany na oficjalnego kierowcę Ferrari

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz