Alpine nie podjął ryzyka, aby zdobyć tytuł

Alpine zdobył tytuł LMP2 w WEC na koniec 6-godzinnego wyścigu w Szanghaju, gdzie A460 Lapierre-Richelmi-Menezes musiał zapewnić sobie jedynie 4. miejsce w tej kategorii.

opublikowany 07/11/2016 à 11:56

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Alpine nie podjął ryzyka, aby zdobyć tytuł

Signatech-Alpine świętował na zakończenie 6-godzinnego wyścigu w Szanghaju swoje tytuły kierowców i zespołów uzyskane w LMP2, uzyskane po dwóch koronacjach zdobytych w WIĄZY. W tym roku zwyciężył cztery razy (Spa-Francorchamps, Le Mans, Nürburgring i Austin), A460 nr 36 z Mikołaj LapierreStéphane Richelmi i Gustavo Menezes potrzebowali zaledwie 4. miejsca, aby osiągnąć cel, na jedno wydarzenie przed końcem sezonu.

Si Alpine chciałby uczcić swój tytuł stając na podium, 4. miejsce to już zadowalający wynik dla francuskiego zespołu, który doznał znacznej degradacji na szorstkim torze w Szanghaju.

„Podczas wolnych treningów zauważyliśmy znaczne zużycie opon. Dlatego rywalizowaliśmy w kwalifikacjach z jednym kierowcą na twardych oponach, a drugim na średnich. Ta opcja zmusiła nas do ponownego użycia twardych opon w wyścigach, ze względu na limity narzucone przez przepisy., wyjaśnił Philippe Sinault, dyrektor zespołu Signatech-Alpine.

„Pod koniec wyścigu ponownie osiągnęliśmy dobre wyniki, rywalizując o trzecie miejsce z numerem 36. Jednak czwarte miejsce wystarczyło nam do zdobycia tytułu. Nie stanięcie na podium jest trochę frustrujące, ale osiągnęliśmy nasz cel, zdobywając trzeci tytuł w ciągu czterech lat.– dodał Philippe Sinault.

Walka pomiędzyAlpine nr 36 i Ligier JS P2 z RGR Sport by Morand pogorszył się, gdy Bruno Senna zetknął się z A460.

„Bruno Senna przyszedł przeprosić za swój mały błąd, takie rzeczy się zdarzają i nie ma między nami żadnego problemu– zapewnił Gustavo Menezes. Mam za sobą najlepszy sezon w swojej karierze! Chcielibyśmy dzisiaj spisać się lepiej, ale musimy spojrzeć szerzej. Wygraliśmy 24-godzinny wyścig Le Mans i mistrzostwo LMP2! Osobiście jestem również bardzo dumny ze zwycięstwa w Austin. Tym razem zespół ponownie wykonał fantastyczną robotę. Nasza strategia dotycząca opon nie była idealna, ale musieliśmy to zrobić, aby osiągnąć nasz cel. »

Zapoznaj się z analizą 6 godzin w Szanghaju przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w numerze AUTO 2088tygodniowo, dostępny od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz