Po kategorii LM P2 cel zwycięstwa w Hypercar dla Joty

W 2023 roku Jota pojawi się w Hypercar nowym Porsche 963. Brytyjski zespół, który zwyciężył w LM P2 w ostatnich 24-godzinnym wyścigu Le Mans, chce już po raz pierwszy mierzyć w zwycięstwo w swojej najwyższej kategorii.

opublikowany 01/07/2022 à 11:11

Tomek Trichereau

0 Zobacz komentarze)

Po kategorii LM P2 cel zwycięstwa w Hypercar dla Joty

W przyszłym roku Jota chce pojechać po zwycięstwo w Hypercar nowym Porsche 963. © Foto Joao Filipe / DPPI

L’adage tout vient à point à qui sait attendre n’est pas réellement au goût de Jota. L’écurie britannique va faire la saison prochaine son apparition en Hypercar du championnat du monde d’endurance. Fini l’Oreca 07 et place maintenant à la Porsche 963. Mais pour sa première année dans cette catégorie, Jota s’est fixé un objectif clair : aller décrocher la victoire.

« Mamy pewność, jak napisane są zasady i co Porsche zrobi, abyśmy mieli odpowiedni sprzęt do walki o zwycięstwa », ogłasza Sam Hignett, szef brytyjskiej drużyny. Aby zatriumfować, Jota będzie musiał wyprzedzić zespół Porsche Penske Motorsport w Hypercar. Droga do sukcesu, jego zespół zna ją doskonale, gdyż w tym roku Jota szczególnie wygrała 24 godziny Le Mans w kategorii LM P2.

Bez celu, jakim były zwycięstwa z pierwszego sezonu, brytyjska drużyna z pewnością nie podjęłaby się tego nowego projektu. „ To jedyny powód, dla którego zmierzamy w tym kierunku: zawsze powtarzaliśmy, że awansujemy w kategorii tylko wtedy, gdy uda nam się skompletować zespół zdolny walczyć o bezpośrednie zwycięstwa., wyjaśnia Sam Hignett. W WECJota była jednym z pierwszych zespołów, który zaufał najnowszemu dziełu niemieckiej marki, Porsche 963.

Brak ograniczeń w wyborze sterowników dla Jota

Podczas tego nowego wydarzenia Jocie będzie towarzyszył Hertz. Te dwie kolaboracje z amerykańską firmą i niemieckim producentem nie będą miały wpływu na wybór kierowców ustawionych w kolejce w przyszłym roku. Szef zespołu chętnie podkreślał, że kontrakt z Hertzem pozostał „ umowę handlową » i że Porsche nie będzie narzucać Jocie kierowców. Jednak Sam Hignett przyznaje, że „ może to dać im kilka opcji » odzyskać posiadacza niemieckiego producenta. Nie ogłoszono jeszcze żadnych nazwisk, które staną za sterami Porsche 963 Joty w przyszłorocznych WEC.

« Wszyscy wiedzą, że Porsche jest jedyną możliwością pojawienia się tam w 2023 roku (w kategorii Hypercar. Przyp. red.), a naszą filozofią zawsze było uczestnictwo w zawodach od pierwszego dnia.r, mówi Sam Hignett. Mamy nadzieję, że dostawa dotrze na czas i umożliwi przeprowadzenie wszystkich testów, które chcemy przeprowadzić. Jesteśmy jednak pewni, że produkt, który otrzymamy, będzie samochodem „pod klucz”, co zawsze ma miejsce w przypadku Porsche. »

W Jocie na tablicy wciąż są cienie. Jeśli zdecydował się na wejście do Hypercar, nie jest pewne, czy brytyjski zespół będzie również zaangażowany w LM P2. „ To pytanie, na które w tej chwili nie możemy odpowiedzieć, ale musimy włożyć w ten program wszystkie nasze zasoby LMP „, mówi Sam Hignett. Po triumfie w LM P2 Jota wydaje się już gotowy zmierzyć się z wyższą kategorią i umawia się na przyszły rok w Hypercar. 

CZYTAJ TAKŻE > Jota Sport nowym klientem Porsche 963 LMDh w WEC

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz