Audi w Le Mans: trzy tria amortyzatorów

Audi, po ogłoszeniu zgłoszeń do 24-godzinnego wyścigu Le Mans, ujawniło załogi, które podczas legendarnego wyścigu Le Mans będą nosić barwy marki Ingolstadt za kierownicą R15.

opublikowany 05/02/2010 à 12:20

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Audi w Le Mans: trzy tria amortyzatorów

Audi, na przyszłość 24 godziny Le Mans, wybrał mieszankę stabilności i nowości. Za kierownicą Audi R15 z numerem 7 na zmianę zasiądzie trzech doświadczonych kierowców i wielokrotnych zwycięzców podwójnej rundy Le Mans. Poznamy zatem zwycięską załogę edycji 2008, czyli Dindo Capello, Allana McNisha i Toma Kristensena, przy czym ten ostatni jest rekordzistą pod względem zwycięstw (8) w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Trzej panowie znają się doskonale i wspólnie dwunastokrotnie wygrywali legendarny wyścig Le Mans. Podobnie jak w 2009 r. będą oni prawymi rękami doktora Wolfganga Ullricha. Zgłaszają także bezprecedensowe doświadczenie – średni wiek wynosi 42 lata.

Romain Dumas et Timo Bernhard, pilotes officiels Porsche, poursuivront leur collaboration avec Audi, après avoir pris le volant de la R15 n°3 l?an passé, en compagnie d?Alexandre Prémat. Les deux compères sont renouvelés au volant de l?Audi n°9, pas Prémat, qui laisse sa place à Mike Rockenfeller. Ce dernier, récent vainqueur des 24 Heures de Daytona et pilote de l?Audi n°2 au Mans l?an passé, est confirmé par la marque à l?étoile pour la composition d?un équipage qui se veut solide et, malgré la jeunesse des pilotes (moyenne d?âge, 29 ans), déjà expérimenté.

Nowość pochodzi od załogi całkowicie odnowionego Audi R15 n°8. Audi zaufało Szwajcarowi Marcelowi Fässlerowi, Niemcowi Andre Lottererowi i Francuzowi Benoît Tréluyerowi. Ten ostatni brał udział w trzech ostatnich edycjach 24-godzinnego wyścigu Le Mans wraz z Pescarolo, zajmując szóste miejsce w LMP1 w 2007 r., siódme w 2008 r. i popełniając błąd w nocy w 2009 r. Peugeot 908 Pescarolo.

« Cieszymy się, że ACO przyjęło nasze trzy zgłoszenia na najważniejszy wyścig samochodowy świata, mówi dr Wolfgang Ullrich. Naszym celem jest przywiezienie trofeum z powrotem do Ingolstadt i Neckarsulm. Trzy samochody to trzy szanse, a w naszych R15 TDI zasiadają kierowcy wysokiej klasy. Dziękuję firmie Porsche, która po raz kolejny udostępnia nam dwóch swoich najlepszych kierowców, Timo (Bernhard) i Romaina (Dumas), których pierwszy wyścig w Le Mans z Audi był dla nas przyjemnością. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz