Audi prezentuje nowe R15 TDI

Audi ujawnia krzywiznę ewolucji swojego R2010 TDI na rok 15, który bardzo różni się od modelu z roku 2009. Cel: zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

opublikowany 15/03/2010 à 13:54

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Audi prezentuje nowe R15 TDI

W poniedziałek Audi zaprezentowało swoje Audi R15 TDI „Plus”, ewolucję samochodu 2010, który został wypuszczony na sezon 2009.Wytrzymałość. Po zwycięstwie w swoim pierwszym występie w Sebring, Audi R15 TDI poniosło porażkę w wyścigu 24 godziny Le Mans twarz Peugeot, zanim firma z Ingolstadt zdecydowała się dokładnie sprawdzić charakterystykę swojego samochodu.

Pierwszy krok został zrobiony przed Petit Le Mans 2009, Audi kontynuowało prace, aby być gotowym na 24-godzinny wyścig Le Mans 2010, w szczególności w oczekiwaniu na publikację ostatecznych przepisów serii Le Mans na sezon 2010. Niecałe cztery tygodnie Dlatego też przed 8-godzinnym wyścigiem Le Castellet Audi zaprezentowało samochód w nowej konfiguracji. Jasne, że to już nie to samo. Wszystko zostało zmienione, zaczynając od przedniego błotnika, najbardziej widocznej części podczas odkrywania samochodu, który ma zaskakujące krawędzie, zupełnie inne rozwiązanie niż to zastosowane w innych LMP1, a zwłaszcza u jego wielkiego rywala, Peugeota 908 HDi FAP.

Ten pierwszy przegląd dobrze podsumowuje prace podjęte przez Audi w 2009 roku. Firma z Ingolstadt chciała nadać większą wagę rozwiązaniom aerodynamicznym R15. „ W tym roku przepisy Le Mans prowadzą do węższych kołnierzy powietrza i niższego ciśnienia doładowania w samochodach z silnikiem Diesla, wyjaśnia dr Martin Mühlmeier, dyrektor ds. technologii w Audi Motorsport. W związku ze zmieniającymi się przepisami zmniejszenie mocy silnika skłoniło nas do poprawy aerodynamiki samochodu, aby był bardziej wydajny pod względem siły docisku. »

Przedni spoiler, układ chłodzenia, zbiornik paliwa, a nawet silnik, Audi wszystko zmieniło. Silnik V10 TDI został zoptymalizowany, aby lepiej spełniać nowe przepisy. „ Naszym celem jest utrata minimum mocy pomimo ograniczeń narzuconych przez przepisy, wyjaśnia Ulrich Baretzky, odpowiedzialny za silniki w Audi Motorsport. Osiągnęliśmy to dzięki precyzyjnej pracy. » W ten sposób 5.5-litrowy silnik nadal rozwija moc 440 koni mechanicznych.

« Po wyścigu Le Mans 2009 nasze specyfikacje dla R15 zawierały około 20 obszarów wymagających ulepszeń », kontynuuje Martin Mülmeier. „ Na szczycie listy znalazła się wydajność i niezawodność, ale skupiliśmy się także na innych szczegółach, takich jak poprawa oświetlenia pasa startowego w warunkach nocnych. Tym samym odpowiedzieliśmy na wymagania pilotów innowacyjną koncepcją w zakresie reflektorów. »

Audi zakończyło testy w Niemczech 3 marca, po czym wysłało Audi R15 TDI na dwutygodniowe testy do Stanów Zjednoczonych. Chociaż firma z Ingolstadt nie będzie obecna na początku 12-godzinnego wyścigu w Sebring, będzie kontynuować swój program rozwoju, biorąc udział w 8-godzinnym wyścigu w Le Castellet (9-11 kwietnia) oraz w 1000-kilometrowym wyścigu na torze Spa-Francorchamps (7 - 9 maja). Jedynym celem jest przygotowanie się na najważniejszy wyścig roku, 24-godzinny wyścig Le Mans (9–13 czerwca).

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz