Bleekemolen: „24 godziny na zwycięstwo i 24 godziny na dyskwalifikację”

Zwycięzca na torze, ale po ukończeniu wyścigu zdegradowany ze względu na zbiornik przekraczający pojemność określoną przez BoP, Ford GT nr 85 firmy Keating Motorsports pozostanie mimo wszystko jedną z najwspanialszych historii 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2019, nawet jeśli sankcje zostaną nałożone jest trudne do zaakceptowania dla Jeroena Bleekemolena.

opublikowany 19/06/2019 à 09:29

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Bleekemolen: „24 godziny na zwycięstwo i 24 godziny na dyskwalifikację”

Wspinając się na szczyt podium w ostatnią niedzielę w GTE Am, Jeroena Bleekemolena myślał, że zapewnił sobie zwycięstwo w drugiej kategorii 24 godziny Le Mans, après une première victoire en LM P2 en 2008 sur le Porsche Sypder RS du Van Merksteijn Motorsport.

Jednak nieco ponad 24 godziny po tym najwyższym stopniu Holender i jego koledzy z drużyny Ben Keating i Felipe Fraga zgłosili się do Forda GT nr 85 – Keating Motorsports miał niemiłą niespodziankę w postaci dyskwalifikacji za zbiornik przekraczający pojemność określoną w Bilansie Osiągów.

Tym samym pierwszy prywatny wyjazd Fordem GT zmienił się z marzenia w koszmar dla amerykańskiego zespołu, który w 3 roku zajął już 2018. miejsce w GTE Am z wynikiem Ferrari 488. « To kolejka górska pełna emocji, komentuje Bleekemolen. Zwycięstwo w wyścigu zajęło nam 24 godziny, dyskwalifikacja 24 godziny i przejście dalej.

Bardzo trudno było to uwzględnić, ale jestem bardzo dumny z wyścigu, który osiągnęliśmy. Zasady to zasady, a my ich nie przestrzegaliśmy. Wrócimy silniejsi i zadbajmy o to, aby wynik nadal się liczył w poniedziałkowy wieczór po następnym wyścigu. Wielkie dzięki dla całego zespołu! Nie mogę się doczekać powrotu do Le Mans. »

Keating Motorsports nie będzie odwoływał się od tej decyzji. Wykluczenie z numerem 68 miało również wpływ na Ford Chip Ganassi Racing Bourdais – Ręka – Müller, ukarany z podobnych powodów i tym samym tracący 4. miejsce w kategorii GTE Pro.

Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą 24-godzinnego wyścigu Le Mans, przygotowanym przez naszych specjalnych korespondentów w Sarthe, w numerze 2221 AUTOtygodniowo, już dostępny w wersji cyfrowej i w kioskach.

 

0 Zobacz komentarze)