Bouchut i Poziom 5 mają pecha w Spa

Chętny do zabłyśnięcia w drugiej rundzie ILMC zespół Level 5 Motorsports miał wielkiego pecha na Spa. A Christophe Bouchut bardzo się przestraszył.

opublikowany 10/05/2011 à 18:42

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Bouchut i Poziom 5 mają pecha w Spa

Miesiąc wcześniej 24 godziny Le Mans a dwa tygodnie po dniu testowym bogatym w lekcje drużyna Level 5 Motorsports chciała zabłysnąć w belgijskich Ardenach i zyskać pewność siebie przed podwójną rundą w Sarthe. Niestety, mechaniczne pęknięcie prawego tylnego koła Loli B11/80 HPD nr 33 spowodowało, że Christophe Bouchut gwałtownie uderzył w ściankę opon na stromym zboczu (obejrzyj wideo), kończąc wyścig trio, które Francuz tworzy z szefem Scottem Tuckerem i Joao Barbosą.

„To jest hipertechniczny zakręt, ponieważ pokonujemy serię zakrętów, przy pełnym przyspieszeniu, a zwłaszcza na szóstym biegu? dlatego przy bardzo dużej prędkości wyjaśnia Bouchut. Kiedy samochód odjechał, nie miałem już nic do roboty, a ja byłem tylko pasażerem. Wiedziałem doskonale, że uderzenie w ścianę ochronną będzie mocne. »

Na szczęście zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 1993 r. uniknął kontuzji.

„Nie możemy z całą pewnością określić przyczyny awarii mechanicznej, przyznaje dyrektor zespołu David Stone. Poświęcimy czas na zbadanie uszkodzonego samochodu, aby ustalić przyczynę. Podobna awaria miała miejsce w Sebring, dlatego ważne będzie, abyśmy poważnie przyjrzeli się problemowi, ponieważ nie narazimy życia pilotów na niebezpieczeństwo, zanim nie rozwiążemy i nie przywrócimy sytuacji.

Niedługo potem Lola B11/40 z Pecom Racing borykała się z tym samym problemem i zespół na wszelki wypadek zdecydował się wycofać.

W przypadku sportów motorowych poziomu 5 wypadek ten w żaden sposób nie podważa udziału w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, ponieważ Scott Tucker ma już w Europie drugie podwozie Lola B11/80 i który również wziął udział w teście dziennym. Amerykańskiemu zespołowi pozostały cztery tygodnie na dalsze przygotowania.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną analizą 1000 km Spa-Francorchamps przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w Belgii w Waszym magazynie AUTOhebdo, który jutro będzie dostępny w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz