Carlos Tavares za kierownicą prototypu Mission H24

Szef grupy PSA testował samochód wodorowy opracowany przez H24 Racing w Montlhéry. Wyjaśnia różnice w prowadzeniu takiego samochodu.

opublikowany 28/07/2020 à 15:21

Tulisa

0 Zobacz komentarze)

Carlos Tavares za kierownicą prototypu Mission H24

Występował jedynie prywatnie i jako entuzjasta. W zeszłym tygodniu dyrektor generalny Grupy PSA Carlos Tavares wykonał kilka okrążeń za kierownicą LMPH2G, prototypu MissionH24, na autodromie Linas-Montlhéry.

Projekt zainicjowany przez Automobile Club de l’Ouest i Green GT polega na opracowaniu powierzonego firmie H24 Racing samochodu opartego na LMP3. Powinno to doprowadzić do stworzenia kategorii wodoru dla 24 godziny Le Mans w 2024.

Carlos Tavares początkowo dzielił siedzenie z kierowcą Normanem Nato, który w tym roku weźmie udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w ramach Rebelii, zanim samochód zostanie przetestowany samodzielnie. „Stary pilot-uczeń”.jak sam stwierdził, miał trudności z szybką zmianą nawyków za kierownicą, aby dostosować je do charakterystyki samochodu.

« Za kierownicą stary „uczeń-pilot”. » tak jak ja, muszę nauczyć się jeździć inaczej. LMPH2G to prawdziwy samochód wyścigowy, charakteryzujący się niezwykłym przyspieszeniem, wydajną aerodynamiką i bardzo zdrowym prowadzeniem.

Ale to samochód jutra i musimy także nauczyć się pracować z generatorem elektryczno-wodorowym, aby kontrolować hamowanie, które jest oczywiście fazą spowalniania samochodu, ale także odzyskiwania energii. »

Tavaresa przekonał samochód. „Ścieżka jest wolna i zapewniam, że wielu z nas będzie chciało wsiąść do tego i kolejnych samochodów już wkrótce. »

Odznaka Peugeot ? Francuski producent powróci do 24-godzinnego wyścigu Le Mans od 2022 roku w kategorii Le Mans Hypercar. Carlos Tavares zapewnił, że PSA nie ma nic wspólnego z jego przyjazdem do Montlhéry. Uważnie monitoruje postęp realizacji projektu "w jego wolnym czasie" i broni przyszłości technologii wodorowej w samochodach produkcyjnych.

Ze swojej strony LMPH2G powinien ponownie trafić na pierwsze strony gazet podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2020, ponieważ zaprezentowana zostanie ewolucja samochodu. Głównym wyzwaniem jest zmniejszenie masy samochodu, który w zeszłym roku ważył ponad 1 kilogramów podczas okrążeń Michelin Le Mans Cup.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz