Jak będzie zdefiniowana Równoważność Technologiczna w LM P1 w latach 2018-2019?

FIA niedawno zaprezentowała regulamin sportowy supersezonu WEC 2018-2019. W szczególności pojawia się sposób wyznaczania równoważności technologicznej w LM P1.

opublikowany 20/12/2017 à 10:50

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Jak będzie zdefiniowana Równoważność Technologiczna w LM P1 w latach 2018-2019?

Na początku supersezonu, w którym w LM P1 będzie rywalizować prawie całkowicie odnowiony peleton, w regulaminie sportowym ujawnionym przez FIA zdefiniowano metodę określania równoważności technologicznej.

Proces ten powinien umożliwić różnym zgłoszonym prototypom (hybrydowy, z silnikiem turbo itp.) możliwość regularnej rywalizacji na torze. W związku z tym wydajność niehybrydowych LM P1 będzie mogła zostać dostosowana zgodnie z następującymi warunkami:

„Punktem odniesienia będzie obliczenie średnich czasów okrążeń najszybszego samochodu w każdej technologii. Średni czas okrążenia zostanie obliczony na podstawie liczby okrążeń odpowiadających 20% dystansu wyścigu (średnia najlepszych okrążeń).

Modele samochodów o najwolniejszej technologii muszą wziąć udział w co najmniej dwóch wyścigach i muszą być regularnie klasyfikowane, aby móc skorzystać ze stosowania tej zasady. Komisja może w dowolnym momencie zastosować pierwszą korektę wyników Wytrzymałość. "

Ta metoda obliczeń będzie obowiązywać do 24 godziny Le Mans 2018 włącznie, a dane przesłane przez producentów i zawodników do FIA zostaną uwzględnione. Jakakolwiek próba podania „błędnych” danych lub jakiekolwiek „nieoczekiwane” wykonanie może zostać ukarane karą minimalną wynoszącą 5 minut stop&go.

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – Wyścig 1 PCCF 2024