Kohabitacja LMP1-GTE była jednym z głównych tematów dyskusji w miniony weekend, przy okazji 79. edycji Targów 24 godziny Le Mans, zwłaszcza po dwóch przerażających wypadkach, które zepsuły klasyka Le Mans i w których za każdym razem brały udział Audi R18 TDI i Ferrari 458 Włochy. Jeśli jego propozycja nie pozwoli uniknąć tego typu incydentów w wyścigach, Anthony Davidson, który broni barw Peugeot sport, plaide en faveur de qualifications séparées pour chaque catégorie. En effet, jeudi dernier, on a pu remarquer que les temps au tour des pilotes Audi et Peugeot dépendaient énormément des voitures plus lentes rencontrées, et notamment dans le troisième secteur à partir des virages Porsche jusqu?à la ligne droite des stands.
„Luki byłyby jeszcze mniejsze, gdybyśmy nie musieli stale borykać się z korkami, – odpowiada Brytyjczyk dziennikarzowi z Crash.net kiedy ten ostatni pyta go o opinię na temat 0 oddzielającej sześć najszybszych samochodów na koniec kwalifikacji. Każdy napotyka ruch uliczny i jest to frustrujące. To jedyna frustracja, jaką odczuwam w wyścigach długodystansowych – fakt, że nie mogę przejechać czystego okrążenia, co w pewnym sensie niweczy wysiłki wszystkich. Nie narzekam, to fakt. Mam nadzieję, że pewnego dnia ta zasada się zmieni i każda kategoria będzie miała swoją sesję kwalifikacyjną. Byłoby sprawiedliwiej dla wszystkich. To niesprawiedliwe, że kierowcy GT są zmuszani do patrzenia w lusterka podczas kwalifikacji i to niesprawiedliwe, że musimy radzić sobie z korkami podczas okrążeń kwalifikacyjnych. Kwalifikacje muszą zostać rozegrane pomiędzy kierowcą, samochodem i licznikiem czasu. Fani również odnieśliby jeszcze większe korzyści. »
Choć propozycja Anthony'ego Davidsona z pewnością zostanie rozpatrzona przez ACO, nie rozwiąże ona jednak problemu współżycia w wyścigach kierowców zawodowych jeżdżących prototypami i amatorów jeżdżących GT.
Odkryj w swoim magazynie AUTOhebdo, obecnie dostępnym w kioskach, 42-stronicową analizę 79. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w Sarthe, ze szczególnym uwzględnieniem wypadków Allana McNisha i Mike'a Rockenfellera.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)