Davidson wzywa do kwalifikatorów według kategorii

Kierowca Peugeot Sport Anthony Davidson uwielbia wyścigi wytrzymałościowe, ale jego jedynym minusem są kwalifikacje. Brytyjczyk chciałby, aby każda kategoria miała swoją własną sesję.

opublikowany 16/06/2011 à 11:22

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Davidson wzywa do kwalifikatorów według kategorii

Kohabitacja LMP1-GTE była jednym z głównych tematów dyskusji w miniony weekend, przy okazji 79. edycji Targów 24 godziny Le Mans, zwłaszcza po dwóch przerażających wypadkach, które zepsuły klasyka Le Mans i w których za każdym razem brały udział Audi R18 TDI i Ferrari 458 Włochy. Jeśli jego propozycja nie pozwoli uniknąć tego typu incydentów w wyścigach, Anthony Davidson, który broni barw Peugeot sport, plaide en faveur de qualifications séparées pour chaque catégorie. En effet, jeudi dernier, on a pu remarquer que les temps au tour des pilotes Audi et Peugeot dépendaient énormément des voitures plus lentes rencontrées, et notamment dans le troisième secteur à partir des virages Porsche jusqu?à la ligne droite des stands.

„Luki byłyby jeszcze mniejsze, gdybyśmy nie musieli stale borykać się z korkami, – odpowiada Brytyjczyk dziennikarzowi z Crash.net kiedy ten ostatni pyta go o opinię na temat 0 oddzielającej sześć najszybszych samochodów na koniec kwalifikacji. Każdy napotyka ruch uliczny i jest to frustrujące. To jedyna frustracja, jaką odczuwam w wyścigach długodystansowych – fakt, że nie mogę przejechać czystego okrążenia, co w pewnym sensie niweczy wysiłki wszystkich. Nie narzekam, to fakt. Mam nadzieję, że pewnego dnia ta zasada się zmieni i każda kategoria będzie miała swoją sesję kwalifikacyjną. Byłoby sprawiedliwiej dla wszystkich. To niesprawiedliwe, że kierowcy GT są zmuszani do patrzenia w lusterka podczas kwalifikacji i to niesprawiedliwe, że musimy radzić sobie z korkami podczas okrążeń kwalifikacyjnych. Kwalifikacje muszą zostać rozegrane pomiędzy kierowcą, samochodem i licznikiem czasu. Fani również odnieśliby jeszcze większe korzyści. »

Choć propozycja Anthony'ego Davidsona z pewnością zostanie rozpatrzona przez ACO, nie rozwiąże ona jednak problemu współżycia w wyścigach kierowców zawodowych jeżdżących prototypami i amatorów jeżdżących GT.

Odkryj w swoim magazynie AUTOhebdo, obecnie dostępnym w kioskach, 42-stronicową analizę 79. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w Sarthe, ze szczególnym uwzględnieniem wypadków Allana McNisha i Mike'a Rockenfellera.

0 Zobacz komentarze)