Początek 2021. sezonu WEC w marcu 9 r.?

Samobójstwo projektu Aston Martin Valkyrie, ale jeszcze bardziej kryzys związany z koronawirusem i przełożenie 24-godzinnego wyścigu Le Mans skłonią ACO do całkowitego przeglądu kalendarzy na sezon WEC 2019-2020 i następny.

opublikowany 01/04/2020 à 08:05

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Początek 2021. sezonu WEC w marcu 9 r.?

Początkowo sezon 9 (2020-2021) serialu WEC powinien rozpocząć się 5 września od 6-godzinnego wyścigu na Silverstone. Ale przełożenie 24-godzinnego wyścigu Le Mans na 19 i 20 września z powodu kryzysu związanego z koronawirusem zmusi organizatorów do rewizji swoich planów.

W chwili pisania tego tekstu ACO, za pośrednictwem swojej spółki zależnej LMEM, nie sformalizowała jeszcze nowych wersji swoich kalendarzy. WIĄZY i WEC. Jak już wspomnieliśmy, planowanie europejskie Le Mans Seria powinna być po prostu przesunięta, ewentualnie przechodząc z 6 do 5 rund.

Jeśli chodzi o bieżący sezon Mistrzostw ŚwiataWytrzymałośćzgodnie z planem rzeczywiście mógłby nadal obejmować 8 wyścigów. Kolejna odbędzie się w drugiej połowie sierpnia i mogłaby odbyć się na Silverstone (z podwójnym spotkaniem WEC-ELMS). Latem Spa-Francorchamps jest przepełnione, szczególnie w przypadku dwóch dużych wydarzeń: 24-godzinnego wyścigu w Spa (25–26 lipca) i Grand Prix Belgii w F1 (30 sierpnia), które wymagają znacznej ilości czasu na przygotowanie.

Jednak wbrew temu, co wskazano po oficjalnym przełożeniu 24-godzinnego wyścigu Le Mans, 88. edycja klasyka Le Mans może nie być ostatnią. Ostatnia runda obecnej kampanii rzeczywiście mogłaby nastąpić później. Pomysł, który dotyczy tylko nas: A dlaczego nie w Sebring, w ramach wspólnego spotkania z 12 Hours of Sebring, wydarzeniem, które zakończyIMSA 14 listopada? Czy nie byłoby miło zakończyć na Florydzie? Koszt takiej operacji pozostaje do oszacowania.

Nie byłoby to jednak pozbawione sensu, gdyż kolejna kampania mogła rozpocząć się dopiero w marcu 2021 roku, a co za tym idzie… w Sebring. Prawdopodobnie umożliwiłoby to zespołom pozostawienie części sprzętu na miejscu. Wystarczająco, aby zapewnić zespołom więcej czasu na jak największą regenerację po nadchodzącym kryzysie gospodarczym, a producentom Le Mans Hypercar dodatkowy margines na rozwój swoich samochodów.

A co dalej? Czy WEC zostanie wznowione przed supersezonem kończącym się w czerwcu 2022 r., aby kontynuować ćwiczenia obejmujące dwa lata kalendarzowe? Chyba, że ​​ten schemat, ostatecznie niezbyt doceniany przez poszczególnych bohaterów, zostanie porzucony. Pytanie pozostaje bez odpowiedzi.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz