Zmniejszone limity na opony w 2017 roku

FIA opublikowała regulamin obowiązujący na nadchodzący sezon WEC. Zarówno w LM P1, jak i GTE Pro przydział opon zostanie znacząco zmieniony.

opublikowany 18/12/2016 à 09:32

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Zmniejszone limity na opony w 2017 roku

Wraz z nadejściem nowego roku stopniowo ujawniane są regulaminy poszczególnych konkursów. Obok F1 i WRC, które zaoferują prawdziwe rewolucje techniczne, Mistrzostwa ŚwiataWytrzymałość zaoferuje kilka dostosowań w tym aspekcie, przy czym kategoria LM P2 będzie oferować w szczególności nowe prototypy. Jednakże na poziomie sportowym regulamin obejmie kilka nowych funkcji. Oto najważniejsze.

LM P1

W LM P1 zmodyfikowano okres obowiązywania Równoważności Technologicznej, ponieważ jest on obecnie aktualny 24 godziny Le Mans do końca ostatniej imprezy sezonu 2017, a nie dłużej do kolejnej edycji podwójnego zegara Sarthe. Zmniejszono także liczbę opon z 16 opon na treningach do 12 oraz z 24 w kwalifikacjach i wyścigu do 16.

Regulamin sportowy określa także możliwości oferowane nowicjuszom w LM P1 Hybrid. Nowo zaangażowanej marce można przyznać kilka wyjątków (podlega to zatwierdzeniu przez następną Radę Światową w marcu):

– Określony przydział paliwa (energia na obrót i/lub maksymalny przepływ paliwa) umożliwiający osiągnięcie 98% „najlepszych w swojej klasie” osiągów silnika spalinowego.

– Osiągi „najlepszego w swojej klasie” silnika spalinowego zostaną obliczone na podstawie osiągów uzyskanych w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w roku poprzednim. Wyniki nowego uczestnika będą oceniane w drodze oświadczenia. Nowy uczestnik zostanie ukarany karą, jeżeli oświadczenie okaże się nieprawidłowe.

– Brak ograniczeń liczby silników spalinowych w mistrzostwach.

– Możliwa zmiana klasy hybrydowej w pierwszym sezonie

– Brak ograniczeń co do liczby ciał.

– Jednakże nowy podmiot powinien przestrzegać tych samych formularzy i terminów zatwierdzenia, co w przypadku każdego innego EVO.

– W przypadku wyścigów 6-godzinnych: maksymalna liczba opon zwiększona do 24 na kwalifikacje i wyścig.

– Ograniczenie godzin w tunelu aerodynamicznym zwiększone do 150%.

– W drugim roku producenci mogą otrzymać także zwolnienia, jak np. konkretny przydział paliwa w celu osiągnięcia określonego poziomu osiągów, obliczony na podstawie danych z poprzednich 24-godzinnych wyścigów Le Mans, przydział silnika spalinowego w większym stopniu niż inne producentów oraz zmianę ERS raz w sezonie.

Obecnie możliwe jest przeprowadzenie siedmiu dni zamkniętych testów prywatnych (testów organizowanych przez konkurenta, w których inni konkurenci mogą brać udział wyłącznie według własnego uznania i na zaproszenie) w porównaniu z dziesięcioma w 2016 r. Nowy producent skorzysta z 20 dni.

W prywatnym LM P1 trofeum FIA Endurance nie może zostać przyznane najlepszemu zespołowi wtedy i tylko wtedy, gdy na sezon zgłoszą się minimum trzy samochody. Po wycofaniu się Rebellion Racing w roku 2017 w tej kategorii znalazł się jedynie Team ByKolles.

LM P2

Biorąc pod uwagę sesje poprzedzające wyścig, kierowca, który wystartuje, niekoniecznie będzie już najszybszy w załodze. Zasada ta obowiązuje również w GTE Am.

GTEPro

W GTE Pro, oprócz nadejścia tytułów mistrza świata, kategoria otrzymuje zmianę przydziału opon. Konkretnie, zespoły będą mogły zastosować trzy specyfikacje opon określone przez producentów dla każdego modelu samochodu, w GTE Pro i GTE Am. Specyfikacje te mogą się różnić w przypadku GTE Pro i GTE Am w zależności od modelu samochodu. Wybór dwóch z trzech producentów musi zostać ogłoszony na 15 dni przed wyścigiem na Silverstone, czyli na ostatnie 15 dni przed 24-godzinnym wyścigiem Le Mans. Specyfikacje te są zamrożone na sezon, chyba że producent tego zażąda.

Osoby zgłoszone do GTE Pro będą korzystać tylko z trzech kompletów opon podczas wolnych treningów oraz czterech w kwalifikacjach i wyścigu, w porównaniu z czterema i sześcioma kompletami w 2016 r. W przypadku każdego zawodnika zmiana producenta jest dozwolona tylko raz podczas wyścigu. rok.

Zwycięska marka w GTE Pro musi także być obecna na torze podczas testu Rookie Test w Bahrajnie przynajmniej jednym samochodem. Kierowca zostanie wyznaczony przez promotora mistrzostw.

GTE Am

Kierowcy brązowi i srebrni muszą podczas wyścigu przestrzegać minimalnego czasu jazdy wynoszącego 1 godzinę i 45 minut, natomiast kierowcy złoci i platynowi muszą przebywać na torze przez co najmniej 45 minut.

Wszystkie kategorie

Testy w tunelu aerodynamicznym będą ograniczone do 800 godzin rocznie.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz