Sektory w trybie elektrycznym obowiązkowe od 2020 r

ACO ujawniło ogólny zarys przyszłych regulacji. W szczególności pojazdy LMP1 będą musiały pokonywać sekcje w trybie elektrycznym podczas każdych zawodów WEC.

opublikowany 16/06/2017 à 11:53

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Sektory w trybie elektrycznym obowiązkowe od 2020 r

Konferencja prasowa ACO ujawniła ogólny zarys przyszłych przepisów w 2020 r. Regulacje te będą kierować się sześcioma głównymi zasadami:
 
• Osiągnięcie zerowej emisji i szybkie ładowanie: w wyścigach zostanie zastosowana nowa technologia drogowa: Hybrid Plug-in. Samochody będą miały możliwość szybkiego ładowania elektrycznego jednocześnie z tankowaniem. Dzięki temu będą musieli:
– Pokonaj pierwszy kilometr po każdym tankowaniu w trybie w pełni elektrycznym z osiągami niespotykanymi dotąd u konkurencji
– Przejedź linię mety w całkowitej autonomii elektrycznej (określane są sposoby)

• Wzmocnienie bezpieczeństwa: adaptacja jednokadłubowca zostanie przeprowadzona zgodnie z metodami pierwotnie zaplanowanymi na 2018 rok:
– Nałożenie wolnej przestrzeni wokół hełmu pilota;
– Nałożenie większej przestrzeni mieszkalnej w kokpicie (1 mm) z regulowanymi pedałami.
– Nieznacznie zmodyfikowano objętość nóg, aby ułatwić zmianę kierowcy;
– Pianka ochronna na nogi pilota;
– Badania wytrzymałościowe konstrukcji skorupowych oraz bardziej rygorystycznych konstrukcji pochłaniających zderzenia przednie i tylne.
– Ulepszone szablony zamieszkiwania i widoczności.

• Zachowaj dwa systemy odzyskiwania energii, zawsze ograniczone do 8MJ (tego samego rozmiaru, co obecnie używane).

• Wdrożenie aktywnej aerodynamiki, np. zmiennych płetw (z tyłu i z przodu) w celu zwiększenia wydajności samochodu i zrekompensowania ograniczeń w rozwoju aerodynamiki wprowadzonych w celu zmniejszenia kosztów.

• Integracja biopaliw: zwiększyć integrację innych rodzajów bardziej zaawansowanych paliw, w ścisłej współpracy ze strategią dostawcy.

• Wprowadzenie nowych energii: jednocześnie trwają prace badawcze nad nowymi energiami typu wodorowego, w celu późniejszego ich wprowadzenia.

Na poziomie technicznym system hybrydowy zachowa dwa tryby i zostanie ustabilizowany na poziomie 8MJ. Rozwój będzie ograniczony, szczególnie w związku z wprowadzeniem jednostek rozwojowych, które uniemożliwiają producentowi coroczne przerabianie całego samochodu. „Przepisy określą zakres (podwozie, silnik, układ hybrydowy, nadwozie), który producent będzie mógł opracować w ciągu dwóch sezonów, ale w drodze wyborów. Zatem im bardziej element uznawany przez przepisy za ważny zostanie opracowany poza sezonem, tym mniej producent będzie miał możliwość opracowania innych. »

Pod względem aerodynamiki uproszczona zostanie przednia część samochodu oraz nadkola. Liczba godzin w tunelu aerodynamicznym również będzie ograniczona do 600 godzin rocznie w porównaniu do obecnych 800. Ograniczenia liczby elementów śmigła w ciągu roku (akumulator, silnik spalinowy (ICE), system odzyskiwania energii ERS), umożliwiające przejście z 5 do 4 jednostek po roku lub dwóch latach oraz ograniczenie pudełek po 2 komplety prędkości są zaprogramowane.

ACO obiecuje stabilne przepisy przez 4 lata, z ograniczeniem personelu do 50 osób na wyścig WEC (w porównaniu do obecnie 65). W Le Mans nie będą obowiązywać żadne ograniczenia.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, objętość wnętrza kokpitów zostanie zwiększona, a kąt oparcia zaakcentowany do 55 stopni. Kokpit zostanie podniesiony o 80 mm.

Prezes ACO, Pierre Fillon, wskazał między innymi, że utworzona zostanie globalna liga LMP3, której finał odbędzie się poza sezonem.

ACO zakończyła konferencję prasową wskazując, że starterem 85. edycji 24 godziny Le Mans był Chase Carey, dyrektor ds F1 z Liberty Media.

0 Zobacz komentarze)