Klan Ferrari mówi nieco więcej o swoim projekcie Hypercar. Na marginesie 6-godzinnego wyścigu na Monzy Antonello Coletta odpowiedział na kilka pytań dotyczących nowego samochodu Maranello, którzy wezmą udział w sezonie 2023 WEC. Drobnych szczegółów na konferencji prasowej podał menadżer działań Competizione GT włoskiej marki.
„Przede wszystkim myślę, że ten rok będzie bardzo ekscytujący. Rozpoczynamy nową eręWytrzymałość. Jeśli chodzi o nasz projekt, właśnie rozpoczęliśmy testy w Fiorano. Na chwilę obecną opinie pilotów są pozytywne.”– wyjaśnił włoski reżyser. W środę opublikowano pierwsze zdjęcia Ferrari LMHz całkowicie zakamuflowanym samochodem. Jeśli trudno będzie zidentyfikować kształt przyszłej broni Maranello, Coletta gwarantuje, że będzie ona nosiła DNA Rozbrykanego Konia. „Chciałbym zapewnić, że to rzeczywiście będzie Ferrari. Przód samochodu będzie bardzo kultowy, ale na chwilę obecną nie mam już więcej materiału, żeby przybliżyć Wam nasz projekt. »
„Pomysł jest taki, aby kontynuować współpracę z naszymi obecnymi kierowcami GT w Ferrari” – ogłasza Coletta
Zapytany o wybór kierowców tworzących kolejne załogi przyszłego Hypercara, Antonello Coletta nie udzielił potwierdzenia. Włoski reżyser wskazuje jednak, że Ferrari wie, gdzie szukać swoich przyszłych headlinerów. „Jeśli chodzi o kierowców, naszym wyborem powinni być nasi kierowcy GT, którzy są zaangażowani w projekt, jak Pier Guidi i Nielsen. Dziś w samochodzie mamy także Andreę Bertoliniego. »
Władze Ferrari nie chcą się spieszyć. Producent z Maranello jest wciąż w pierwszej fazie prac nad swoim kolejnym rowerem Endurance. „ W tej chwili jesteśmy w fazie testów, która potrwa do lutego, tuż przed rozpoczęciem kolejnego sezonu. Poświęcamy czas na rozważenie zmian i wtedy dokonamy wyboru kierowców. Pomysł jest taki, aby kontynuować pracę z naszymi obecnymi kierowcami w GT. »
Najlepsza pamięć w GTE-Pro? „Zwycięstwo w Le Mans w 2019 r.”
Jeśli Ferrari wkrótce wejdzie do Hypercar, włoska firma wkrótce zamknie także rozdział GTE-Pro. Antonello Coletta przywołał najlepsze wspomnienia, jakie ma w tej kategorii od 2012 roku. „Rywalizacja w LMGTE zawsze była intensywna i ekscytująca. Mamy mnóstwo wspomnień i prawie wszystkie są pozytywne. Ferrari jest obecne w WEC od pierwszego dnia. Pamiętam wiele wspaniałych wyścigów, zwycięstw, ale przede wszystkim chciałbym pamiętać zwycięstwo w 24 godziny Le Mans w 2019 roku, gdzie było wielu konkurentów. »
Avec 3 courses restantes en GTE-Pro avant la disparition de la catégorie à la fin de l’année, Ferrari vise le titre. Avec l’équipe AF Corse, la marque italienne est 2e derrière Porsche au classement constructeur, avec 26 points de retard.
(D.Grangier z V.Glo)
CZYTAJ TAKŻE > NA ZDJĘCIACH – Pierwsze zdjęcia Ferrari Hypercar w Fiorano
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)